تکمیل ایستگاه های خطوط ۶ و ۷ مترو در گرو تامین بودجه

شهر: تشکری هاشمی با بیان اینکه تکمیل و بهره برداری از ایستگاه‌های باقی مانده خطوط ۶ و ۷ مترو نیاز به تامین بودجه دارد، گفت: اگر تامین منابع به شکل مطلوبی انجام شود حتی می‌توانیم توسعه جنوبی خط ۶ و توسعه شمالی خط ۷ مترو را هم در برنامه داشته باشیم.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره بهره برداری از ایستگاه‌های باقی مانده خطوط ۶ و ۷ مترو گفت: به لحاظ اجرایی و فنی مشکلی برای تکمیل این پروژه ها وجود ندارد و این خطوط در بخش عمرانی پیشرفت قابل قبولی دارند، اما تکمیل این ایستگاه ها نیازمند تامین بودجه است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهردار تهران به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، امیدواریم بتوانند هر چه زودتر این‌ منابع را تامین کنند. اگر این تامین منابع به شکل مطلوبی صورت گیرد حتی می‌توانیم توسعه جنوبی خط ۶ و توسعه شمالی خط ۷ مترو را هم در برنامه داشته باشیم.

تشکری هاشمی درخصوص مناسب سازی ایستگاه‌های مترو برای توان‌یابان بیان کرد: از آغاز دوره چهارم شورای شهر همواره بر این مسئله تاکید شد که ایستگاه های مترو به آسانسور مجهز شوند که با برنامه ریزی درست در بسیاری از ایستگاه ها این امر محقق شد.

او در ادامه تاکید کرد: در گذشته در ساختار برخی از ایستگاه ها، محلی برای نصب آسانسور در نظر گرفته نشده که باید برای این موضوع چاره اندیشی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از ایستگاه های مترو دارای مسیر و علائم مشخص برای نابینایان است، افزود: در ایستگاه‌هایی که این مسیر و خطوط ویژه دچار آسییب دیدگی شده، باید ترمیم شود تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
کد خبر: 13730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =