اعلام آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری لیگ کوهنوردی در پایتخت

مراسم تجلیل از کوهنوردان و ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان در آکادمی ورزش شهروندی با حضور مدیرعامل سازمان ورزش، رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، رییس هیات کوهنوردی، صعودهای ورزشی استان تهران، “روح ا… علی اکبری” عضو تیم هیمالیانوردی شهرداری تهران و جمعی از کوهنوردان پایتخت برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران،‌ امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان‌ اینکه توسعه دادن ورزش امر به خوبی‌ها است، گفت: ۱۴ درصد کودکان در ۲ هزار روز اول زندگی چاق هستند و اضافه وزن دارند و ما به عنوان کسانی که متولی ورزش شهروندی هستیم، در خصوص فرزندانمان وظایفی را داریم. کشور ما در حال پیر شدن است و باید ورزش را در این گروه سنی جدی گرفت.

محسنی با تاکید بر اینکه سازمان ورزش در ۶۰ رشته ورزشی در محلات شهرتهران لیگ برگزار کرده است، یادآور شد: باید در حوزه کوهنوردی نیز در این زمینه فعالیت کنیم تا بتوانیم شاهد ظهور استعدادهای نو و جدید در پایتخت باشیم.

رضا زارعی، رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با بیان‌ اینکه شهرداری تهران در ۵ منطقه کوهستانی خدماتی را به شهروندان ارایه می کند، اظهارکرد: بیش از ۱۵۰ درصد ورود شهروندان به کوهستان های پایتخت را شاهد بودیم.

او با اشاره به اینکه شهرداری تهران یک ویژگی دارد و آن این است که خود را آلوده ورزش قهرمانی نکرد است، عنوان کرد: در این باره نیز هزینه ای را به شهروندان تحمیل نکرده و رسالت خود را در توسعه ورزش شهروندی ادا کرده است. همچنین در جهت رشد ورزش و ورزش همگانی اقدامات بزرگی را انجام داده است.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در کوهستان های مناطق ۱ ، ۳ ، ۵ و ۲۲ همراه فدراسیون بوده است، ادامه داد:‌ امیدواریم حضور شهرداری تهران در وزارت ورزش و جوانان بتواند در مجامع فدراسیون ها هم حضور پر رنگی داشته باشد.

اسماعیل اسماعیل‌زاده رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران بیان‌ کرد: کوهنوردان بحث آموزش و پیشگیری را دنبال می کنند. امسال نیز کوهنوردان صعود به قلل کورژنفسکایا به ارتفاع ۷۱۰۵ متر و سامانی ۷۴۹۵ متر را در کشور تاجیکستان طی کردند.

در پایان مراسم از کوهنوردان شهر تهران تقدیر و تشکر به عمل آورد.

۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 13815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =