افتتاح اولین مرکز گلماند با هدف مبادله پسماند با گیاهان آپارتمانی

مسعود رنجبریان شهردار منطقه ۶، از افتتاح اولین مرکز گلماند شهر تهران در این منطقه با ارائه خدمات ویژه به شهروندان و ترغیب آنها به مشارکت در طرح کاپ خبر داد.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶،افتتاح اولین مرکز گلماند با هدف مبادله پسماند با گیاهان آپارتمانی با حضور جلال بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مسعود رنجبریان شهردار منطقه۶، نوربخش معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند، جابر انصاری سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه۶، هنرور شهردارناحیه ۵ و  جمعی از مدیران شهری، در طولانی ترین خیابان تهران افتتاح شد.

رنجبریان گفت: اگر پسماندها در مبدأ، یعنی جایی که تولید شده‌اند، تفکیک شود نه تنها منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود بلکه می‌تواند به توسعه و آبادانی محله‌ها اختصاص پیدا کند، بلکه اثرات زیست‌محیطی قابل توجهی خواهد داشت. به همین دلیل است که طرح‌های تشویقی متعددی در مناطق برای ترغیب شهروندان به جداسازی پسماندهای خشک اجرا می‌شود که یکی از آنها راه‌اندازی مراکز «گلماند» است.

او در ادامه تصریح کرد: این منطقه با راه اندازی مرکز آموزش خدماتی گلماند سعی دارد تا در راستای جلب مشارکت شهروندی بر نگهداشت بهینه شهر و توسعه سرانه‌های خدماتی همانند فضای سبز گام‌های اساسی بردارد.

شهردار منطقه۶ ادامه داد: این غرفه در خیابان حضرت ولیعصر (عج)، پله سوم راه اندازی شده و از نظر موقعیت به گونه ای جانمایی شده است تا شهروندان سایر محله‌ها نیز بتوانند به سهولت از خدمات این مرکز استفاده کنند، درحال حاضر ساعت‌کاری این فروشگاه از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است که پس از گذر از بحران کرونا شهروندان می‌توانند از ۸ صبح تا ۸ شب به این محل مراجعه کنند و از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند.

بر اساس این گزارش  اولین مرکز گلماند  قلب پایتخت با هدف تفکیک زباله از مبدا و ارتقاء کیفیت خدمات در حوزه شهری با ارائه خدمات ویژه، شهروندان را به مشارکت در طرح کاپ ترغیب می‌کند.

در ادامه این مراسم معاون شهردار تهران با همراهی شهردار منطقه۶ و دیگر مدیران شهری از مرکز مبادله پسماند قابل بازیافت با کتاب در بوستان ایرانشهر واقع در ناحیه یک  نیز بازدید کردند.

۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 13857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =