شهردار تهران پیشقدم‌ برای رفع مشکلات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس

سجادی گفت: شهردار تهران، خود برای حل مشکلات این دو تیم پیشقدم شد و قرار است به زودی جلسه‌ای برای رفع مشکلات برگزار شود.  

به گزارش خبرنگار شهر، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان  ظهر امروز -دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰- در آیین تجلیل از مدال‌آوران کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۱ نروژ  که در مجموعه ورزشی قمربنی‌هاشم برگزار شد گفت: اعتقاد بر این است که روی سکوی قهرمانی رفتن کار ورزشکار است، اما نگهداری قهرمانان و رعایت شرایط جسمی و روحی آنها وظیفه دیگران است.  

به گفته او؛ مدیران و تصمیم‌گیران به مثابه باغبان ورزشکاران هستند اما در تنه عظیم ورزش کشور خیلی‌ها یادگاری نوشتند و رفتند و فقط از ثمره ورزش کشور استفاده کردند بدون آنکه از آن نگهداری کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر لزوم دور نبودن مدیران از ورزش کشور گفت: فاصله میان مدیران و ورزشکاران باید کم شود همانطور که دیروز رییس جمهوری در جمع ورزشکاران حاضر شد و کنار آنان نشست. در واقع نگهداری از ورزشکاران مهم است و به همین دلیل باید قدردان این مناسبت‌ها بود. این رخدادها در تمام دنیا به بهترین شکل انجام می‌شود،  چرا که تحقیقات علمی نشان داده مراسم‌های تقدیر از ورزشکاران اثرات مثبتی دارد.  

سجادی با اشاره به ورزش شهرداری گفت: واقعیت این است که در بسیاری از کشورهای دنیا آغاز مسابقات با حضور شهردار برگزار می‌شود و اعلام می‌کنند که مثلا افتتاح مسابقات آسیایی به دست شهردار یکی از شهرهای ژاپن افتتاح می‌شود. در ایران هم باید به این سمت حرکت کنیم و شهردار تهران در رویدادهای ورزشی که در تهران  برگزار می‌شود حضور داشته باشد که شهرداران و استانداران دیده شوند چون برای میزبانی زحمت می‌کشند.  

او به مشکلات دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اشاره کرد و توضیح داد: وظیفه وزارت ورزش و جوانان رسیدگی به تیم‌های فوتبال هم است و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال مانند سایر تیم‌ها چالش‌ها و نیازهایی دارند. از طرف دیگر هواداران انتظار دارند از تیمشلن حمایت شود که خوشبختانه شهردار تهران، خود برای حل مشکلات این دو تیم پیشقدم شد و قرار است به زودی جلسه‌ای برای رفع مشکلات برگزار شود.  
 
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه خیلی‌ها اعتقاد دارند که در ورزش همگانی می‌توان از  شهرداری کمک گرفت، افزود: پیشنهاد شده که برنامه‌ریزی، حمایت و تولیت ورزش همگانی به شهرداری‌ها سپرده شود به ویژه در تهران که شهرداری بیش از یک هزار مجموعه ورزشی دارد. بارها به مجموعه وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند که در نگهداری و واگذاری و اجاره مجموعه‌های ورزشی باید از شهرداری ایده بگیرید چرا که در حساب و کتاب و تعرفه‌ها بسیار دقیق است.  

سجادی بیان کرد: حتما باید از ظرفیت سازمان ورزش شهرداری استفاده کرد و این سازمان الگو شود تا سایر ادارات کل در کشور هم همین راه برای توسعه ورزش همگانی را دنبال کنند.

۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 13870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =