اجرای عملیات به زراعی فضای سبز جنوب‌شرق تهران

عملیات به زراعی فضای سبز منطقه ۱۵ شامل بوستان‌ها و فضای سبز معابر اصلی و فرعی در سطح نواحی هفتگانه همزمان با فصل پاییز آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، علیرضا جعفری سرپرست شهرداری منطقه با اعلام این خبر گفت: عملیات به زراعی در سطح نواحی ۷ گانه، بوستان‌های مستقل، بزرگراه‌ها و سطوح فضای سبز در راستای بهبود و ارتقای کیفی امور نگهداری و اجرای استراتژی های کنترل تلفیقی عوامل خسارت زا (آفات و بیماری ها) و کاهش مصرف سموم شیمیایی و به منظور دستیابی به الگوهای پایدار در فضای سبز شهری، جهت بهبود کیفیت فضای سبز آغاز شد.

به گفته او؛ عملیات هرس و به زراعی فعالیت‌های اجرایی فضای سبز در۶ شش ماهه دوم سال است که مطابق دستورالعمل سازمان بوستان‌ها تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

جعفری در ادامه به تشریح مجموعه اقدامات در این دوره اشاره کرد و افزود: نخاله کشی، برداشت خاک مازاد، تعویض خاک آلوده، کندوکوب و شخم زنی، ترمیم تشتک ها، ترمیم تنه، قیم گذاری، کنده کشی، آزادسازی طوقه، کاشت درخت، هرس درختان و درختچه ها، کود دهی و سمپاشی زمستانه  از جمله این اقدامات است.

او ادامه داد: این عملیات توسط نیروهای کارشناسی و کارگری آموزش دیده با بهره گیری از تجهیزات لازم در قالب  اکیپ ها به صورت هماهنگ در سطح نواحی، بوستان های مستقل و بزرگراه‌ها انجام می‌شود.

جعفری افزود: تمام نکات ایمنی نظیر جمع آوری و انتقال سریع سرشاخه‌ها در حین اجرای کار و نیز تجهیز کارگران به وسایل ایمنی انجام شده تا از بروز مشکل احتمالی  جلوگیری شود.

۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 13887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =