برگزاری چهارمین سوگواره هنری اربعین در ایستگاه پایانی

آئین اختتامیه چهارمین سوگواره هنری اربعین با حضور شخصیت‌های فرهنگی هنری، از سوی فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، طی فراخوان این سوگواره که در مهرماه از سوی فرهنگسرای ارسباران و مسجد متقین محله صدر تهران اعلام شد بیش از ۹۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و  از مجموع ۷۰۰ اثر در بخش داخلی و ۱۵۰ اثر در بخش بین‌الملل ۲۰ اثر منتخب شدند که طی مراسمی در فرهنگسرای ارسباران معرفی و تقدیر می‌شوند.

چهارمین دوره از سوگواره هنری اربعین علاوه بر استقبال خوبی که از سراسر کشور به ویژه مناطق و روستاهای محروم صورت گرفت، با ترجمه و انتشار فراخوان به زبان عربی در شبکه‌های اجتماعی و پخش پوستر فراخوان در پیاده روی اربعین امسال، با استقبالی چشمگیر در بخش بین المللی هم مواجه شده است. چنانکه با مدد و عنایت حضرت سیدالشهداء(ع) نزدیک به ۱۵۰ اثر در بخش بین الملل از کشورهای عراق، کویت، عربستان به ویژه بخش شیعه‌نشین قطیف، روسیه و نیز آفریقا به سوگواره ارسال شده است. که این مهم علاوه بر اعلام در رسانه‌های رسمی، با تبلیغات مردمی و تلاش و جذب مشارکت جوانان و نوجوانان مسجد متقین در فضای مجازی رخ داده است.

بر اساس این گزارش؛ ۷۰۰ اثر داخلی شامل همه رشته‌ها شامل؛ متون ادبی، شعر و دلنوشته، فیلم کوتاه، عکس، نماهنگ، پادکست و بخش کودکان می شود و بخش بین الملل فقط به عکس اختصاص دارد. 

همچنین آثار ارسالی در پنج بخش و با حضور داوران ممتاز ارزیابی شده است، که در رشته شعر استاد احمد بابایی، شاعر نام‌آشنا و انقلابی و خانم‌ها نانی‌زاد و رجایی از شعرا و نویسندگان این حوزه، در رشته دل‌نوشته خانم پناهی، نویسنده کتاب های دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با همراهی خانم ها ارسلانی و خدابخشی از اساتید ادبیات، در رشته فیلم و عکس (بخش داخلی) آقایان، دادخواه، استاد فلسفه هنر، رحیمی، تهیه کننده صداوسیما، میرزایی، مدیرکل فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری و اصغر کشانی، منتقد سینما و روزنامه نگار و در بخش بین الملل استادان، سعید محمودی ازناوه، خدایی و جواد علیزاده قضاوت آثار را بر عهده داشته‌اند. 

علاوه بر این، ۴۷ نفر از کودکان و نوجوانان در سوگواره شرکت کرده‌اند که از تمامی این عزیزان تقدیر به عمل خواهد آمد. این آئین پنجشنبه، ۶ آبان از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در سالن همایش های فرهنگسرای ارسباران با حضور میهمانانی همچون محمود شالوئی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، علی فروزانفر، رئیس حوزه هنری و ... برگزار می شود.

۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 13916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =