بی‌احتیاطی؛ عامل 90 درصد آتش‌سوزی‌های طبیعت / توصیه‌های ایمنی برای آتش‌ روشن کردن

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در برخی پارک‌ها و جنگل‌ها، گفت: بیش از 90 درصد آتش‌سوزی‌های اخیر در اثر بی‌احتیاطی رخ داده است.

به گزارش شهر، جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر برخی پارک‌ها و جنگل‌ها در تهران، اظهار کرد: بارندگی‌های خوب انجام شده سبب رویش بیشتر گیاهان شده است و تا حدودی زمینه‌ساز این آتش‌سوزی‌ها نیز شده است؛ چراکه در فصل گرما این گیاهان و علف‌ها که خشک شده، مستعد آتش‌سوزی می‌شوند.

او افزود: بیش از ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌ها به دلیل برخی بی‌احتیاطی‌ها و برخی نیز موارد ناخواسته‌ای هستند که مثلاً توسط کشاورزان ایجاد می‌شود تا زمین خود را پاکسازی کنند، اما از کنترل‌ آن‌ها خارج و منجر به آتش‌سوزی‌های گسترده می‌شود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست برای همه ماست و باید در حفاظت از آن به ویژه در مقابل آتش‌سوزی مراقبت کنیم، گفت: اگر افراد می‌خواهند جایی برای گردش و تفریح بروند و آتش روشن کنند، حتماً با خود منقل به همراه داشته باشند یا از منقل‌هایی که در پارک‌ها تعبیه شده است، استفاده کنند. چنانچه منقل همراه ندارند، در زمین خاکی و دور از علف‌ها و درختچه‌ها آتش روشن کنند.
او یادآور شد: پس از اتمام کار خود با آتش، حتماً آن را با آب خاموش کنند و سپس خاک را زیر و رو کرده و مطئن شوند که آتش زیر آن نیز خاموش شده است؛ همچنین مراقب آتش‌بازی بچه‌ها نیز باشند.

ملکی در گفتگو با ایکنا یادآور شد: به هیچ وجه بطری‌های شیشه‌ای را در طبیعت نباید رها کرد، این بطری‌ها در گرمای شدید با متمرکز کردن نور خورشید در یک نقطه می‌تواند موجب آتش‌سوزی شود.

 

۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 1400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =