مانور پدافند غیرعامل تخریب و اختلال در شبکه رادیویی

مانور پدافند غیرعامل تخریب عمدی و اختلال در شبکه LAN ساختمان شهرداری منطقه۲ همزمان با هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل با حضور نیروهای آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و شهرداری منطقه ۲ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،  فرزاد قهرمانی چابک، دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه۲ با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف پدافند غیرعامل ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت‌های موجود است، افزود: به منظور ارتقا هماهنگی در بخش‌های مختلف درگیر در مدیریت بحران از یک سو و افزایش توان و ارتقا سطح آمادگی درون سازمانی در رویارویی با بحران‌ها و حوادث از سوی دیگر، برگزاری مانور و تمرین با موضوعات مختلف در برنامه سالانه ستاد مدیریت بحران منطقه قرار دارد.

او با اشاره به برگزاری مانور پدافند غیرعامل تخریب  و اختلال درشبکه رادیویی، افزود: این مانور با هدف تمرین عملی واحدهای اداری ، هماهنگی با سازمان‌های همکار در حوزه امنیتی و بخش پدافند غیر عامل اجرا شد.

دبیر ستاد بحران شهرداری منطقه۲ با اشاره به نقش شبکه رادیویی منطقه، بیان کرد: در این مانور با ایجاد تخریب توسط خرابکار و اختلال در شبکه رادیویی، بعد از بوجود آمدن علائم در سامانه‌های کنترل، پس از پیگیری وضعیت حادثه، نیروهای عملیاتی ستاد پیشگیری و مدیریت بحران، کارشناسان حوزه ICT و همچنین سازمان‌های خدمات رسان نسبت به محدود کردن آتش سوزی و رفع حادثه اقدام شد.

قهرمانی چابک افزود: ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث انسان ساز، ارزیابی نحوه مدیریت بر منابع و امکانات موجود در ساختمان، ایجاد هماهنگی بیش از پیش بین مدیران، عوامل اجرایی و ارزیابی مهارت نیروهای عملیاتی ترسیم نقشه راه جهت مواجه شدن با چنین موضوعاتی از دیگر اهداف برگزاری این مانور بود.

۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 14038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =