منصوری: ضرورت پاک کردن تصویر شهر از معضلات اجتماعی/ رحیمی: آمادگی ناجا برای همکاری با قرارگاه اجتماعی

استاندار تهران و فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه اجتماعی بر ضرورت حل معضلات و ناهنجاری های اجتماعی و همچنین آمادگی ناجا برای همکاری با قرارگاه اجتماعی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، سه شنبه -۱۱ آبان ۱۴۰۰- محسن منصوری استاندار تهران، در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه اجتماعی در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز نخستین جلسه قرارگاه اجتماعی استان با حضور همه دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی استان تهران تشکیل شد.

استاندار تهران در ادامه اضافه کرد: این جلسه اعلام عزم، همکاری، امنیت و هماهنگی عمومی بین دستگاه‌های اجرایی درباره کمک به حل مسائل اجتماعی استان تهران بود. مسائل اجتماعی اعم از آسیب‌های اجتماعی در این جلسه تحلیل و تفسیر شد.

منصوری با بیان اینکه بخشی از مسائل و برنامه‌ها در این حوزه ایجابی و دراز مدت است، گفت: چرا که در کوتاه مدت قابل حل و فصل نیست. بخشی از اقدامات، اقدامات فوری، جهادی و انقلابی است که در کمترین زمان ممکن باید شکل گیرد. جلساتی را از پیش خدمت شهردار تهران، سردار رحیمی و دیگر دوستان در دستگاه قضایی و بهزیستی بودیم.

او درباره نتیجه این جلسه عنوان کرد: برای تدبیر در کوتاه مدت، عزم همه دوستان این است که ظرف مدت ۶ ماهدر مرحله اول با اولویت شهر تهران، معضلاتی نظیر کودکان کار و خیابانی، متکدیان، معتادان متجاهری که منجر به آزردگی خاطر شهروندان تهرانی و حومه شده را پاک کنیم.

استاندار تهران با بیان اینکه کمترین کار در این حوزه جمع آوری است، افزود: این کار درباره برنامه ۶ تا یک ساله در رابطه با نگهداشت، باز اجتماعی کردن، بازتوانی و ایجاد اشتغال است تا مجدد این افراد به دامان آسیب اجتماعی برنگردند.

منصوری در ادامه اضافه کرد: معتقدیم که عزم، اراده جدی و استمرار در اجرای این طرح‌ها به عنوان نقطه قانونی و مبحث راهبردی مسائل، باید استمرار داشته باشد. یکی از نقاط ضعفی که در گذشته در اجرای این طرح‌ها بوده، عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌ های حاکمیتی و شهرداری تهران بوده است.  

او با بیان اینکه امروز مفتخریم تا اعلام کنیم در نهایت همکاری، هماهنگی و همدلی این کار انجام می‌شود، افزود: پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری از این موضوع بسیار اهمیت دارد. معتقدیم که این کار، اقدام سختی نیست کماکان که در کشور خودمان نمونه مشابه و موفق این موضوع را داشته‌ایم اما عدم استمرار این کار نقطه ضعف بوده است.

استاندار تهران درباره اینکه در گذشته این طرح‌ها به سرانجام نرسیده، بیان کرد: بخشی از موضوع به طرح‌ های بازاجتماعی مربوط است. جمع آوری و نگهداشت حداقل تدبیر است. منتهی بعد از آن باید چه کرد؛ امروز گفتیم که باید این افراد حفظ شوند و سپس در چرخه اشتغال مشغول به فعالیت شوند.  

منصوری در پایان گفت: بلافصله پس از رهایی و پاک شدن این عزیزان باید یک شغل مناسب برای آن‌ها ایجاد شود در غیر این صورت دوباره به چرخه آسیب اجتماعی باز می گردند. معتقدیم که با این عزم، برنامه ریزی و تدبیر مشکلات را می‌توان حل کرد.

فعالیت نیروی انتظامی با اولویت مبارزه با معتادان متجاهر

در ادامه سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه اجتماعی در جمع خبرنگاران، ضمن تشکر از استاندار و شهردار تهران برای تشکیل قرارگاه اجتماعی، بیان کرد: امروز شهردار متدین و ولایی شهر تهران با قدرت پای کار آمده‌ است. نیروی انتظامی باید به عنوان مجری در کف میدان عمل کند و بازوی اجرایی این دو دستگاه است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ضمن اعلام آمادگی برای انجام این کار، گفت: نیروی انتظامی در تمامی مظاهر ناهنجار اجتماعی با اولویت موضوع مبارزه با معتادان متجاهر، فعالیت خواهد کرد.

به گفته سردار رحیمی؛ بیش از ۱۰ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران رها شده‌اند و در این میان ۴ هزار معتاد متجاهر دارای بیماری‌‍های مختلف واگیر دار و ... هستند.  

او در ادامه اضافه کرد: پلیس به محض فراهم شدن بستر لازم، با تسلط و اشرافی که روی گروه‌های کودکان خیابانی و متکدیان دارد، با آن‌ها برخورد خواهد کرد.  

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام آمادگی کرد که با تمام توان پایتخت را به عنوان الگو برای کل هموطنان کشور آماده سازی کند.

سردار رحیمی با بیان اینکه بخش بسیاری از متکدیان، معتادان و کودکان خیابانی از اتباع بیگانه هستند، گفت: آن‌ها هم شهروندان ما محسوب می‌شوند و نیروی انتظامی برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

او افزود: هر فعالیتی پس از نیمه شب یعنی زیست شبانه که قرار است اتفاق افتد باید امنیت، نظم و آرامش آن فراهم شود. در صورت فراهم شدن بسترها، فعالیت اصناف پس از ساعت ۱۲ شب مشکلی ندارد.

۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 14068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =