نقش موثر خیران در موضوع آسیب های اجتماعی / لزوم توجه به سازوکار جمع آوری معتادان متجاهر

توکلی زاده گفت: در جمع آوری معتادان باید دقت شود چرا که خیلی از این افراد از جمع آوری لطمه خوردند و حتی خانواده آنها از هم گسسته می‌شود و لازمه این اقدام ورود غیر ضربتی است.

به گزارش خبرنگار شهر محمد امین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی  شهرداری تهران در جلسه قرارگاه خدمات اجتماعی با اشاره به آمار معتادان متجاهر گفت: در سال ۱۳۹۷ جمعیت معتادین متجاهر  ۱۰ هزار نفر بود که این آمار امروز  به ۲۱ هزار نفر رسیده و این‌مساله نشان می‌دهد یک جای کار ما ایراد دارد و با این شرایط نیز باید در فصل سرد پیش رو مراقب باشیم تا هیچ یک از آن ها جان خود را از دست ندهد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران افزود: مناطق بحرانی در بحث آسیب‌های اجتماعی مشخص است و حل مشکلات در این موضوع، کار ویژه‌ای را می‌طلبد و باید در هر کدام از این مناطق کارگروه ویژه‌ای داشته باشد و از شما و دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز  خواستاریم که به ۵ تا ۸ منطقه حساس به موضوع معتادان متجاهر به صورت ویژه نگاه شود. 

توکلی زاده با بیان این مطلب که مناطقی نیز در لبه بحران هستند و اگر کار مناسب در آنها انجام شود به منطقه قرمز تبدیل نخواهند شد، ادامه داد: بدون خیرین و نیروهای مردمی نمی توانیم کار موفقی انجام دهیم و  در واقع کار ما زمانی که کوچک و  میدانی است موفق می شود.

او افزود: به عنوان مثال در مواقعی که که فقط به فرد آسیب دیده توجه می کنیم ممکن است  ۹۶ درصد  از معتادان یک سوله بازگشت به اعتیاد داشته‌باشند  اما اگر این اصلاحات و اقدامات را در مورد خانواده آنها نیز  انجام می دهیم شاهد کمترین بازگشت به اعتیاد خواهیم بود.

۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 14072

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =