۱۳ آبان سالروز شکست ابهت آمریکا است

چمران گفت: امام راحل از واقعه ۱۳ آبان حمایت کرده و آن را انقلاب دیگری نامیدند. این روز، روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی نامیده شد چرا که در این روز ابهت آمریکا در مقابل چشمان مردم دنیا خرد شد.

به گزارش شهر به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر سه شنبه- ۱۱ آبان ۱۴۰۰- در ابتدای بیستمین جلسه شورا با یادآوری سالروز شهادت طیب حاج رضایی، گفت: امروز یازدهم آبان ماه مصادف با سالروز شهادت طیب یکی از کسانی که عاقبت به خیر شد. عاقبت به خیری او نیز به واسطه  پیوستن به اردوگاه انقلابی حضرت امام خمینی(ره) بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به واسطه اینکه منزل ما نزدیک به محلی که طیب و دسته او در ایام محرم می آمد با او آشنایی داشتیم، دسته ای که با گروه موزیک سربازان ارتش دسته مفصلی از منطقه مولوی تا بازار راه می انداختند و طیب به واسطه این اقدامات و زندگی اش معروف بود. او را بعد از ۱۵ خرداد سال ۴۲ دستگیر و خواستند از او استفاده تبلیغاتی کنند زیرا فکر می کردند به دلیل اینکه همواره از شاه صحبت می کرد علیه امام راحل شهادت می دهد که از حضرت امام پول می گرفته تا مردم را جمع کند و حوادث ۱۵ خرداد را او راه انداخته است.  

چمران افزود: اما طیب جلوی این موضوع ایستاد و گفت من همه کار کردم اما به روحانیت، مرجعیت و دینم اهانت و خیانت نمی کنم و سخت ایستاد تا جایی که پای چوبه دار رفت و عاقبت به خیر شد.  

او در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی، بیان کرد: ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی و حرکت مهم و انقلابی در کشور است. جاسوس خانه ای که آمریکا داشت و بعد از انقلاب هم آن را ادامه می داد و در این راه متاسفانه عده ای را جذب و سازماندهی کرده بود. همانطور که می دانید این خانه توسط دانشجویان تسخیر شد و بعد هم به تدریج اسنادی را که خرد کرده بودند همه را بازیابی کرده و توانستند در چندین جلد کتاب منتشر کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: با این اقدام حرکت عجیبی در کشور و دنیا رخ داد چرا که سابقه نداشت ابهت آمریکا اینگونه شکسته شود و به سفارت آمریکا حمله و عده ای آنجا را  تسخیر کرده و اعضای سفارت را  به گروگان بگیرند. البته این گروگان ها بعد از مصوبه مجلس شورای اسلامی به کشورشان بازگردانده شدند و این در تاریخ ما باقی ماند.

چمران عنوان کرد: امام خمینی (ره) از این واقعه حمایت کردند و آن را انقلاب دیگری نامیدند. ۱۳ آبان، روز دانش آموز و  روز مبارزه با استکبار جهانی نامیده شد چرا که در این روز ابهت آمریکا در مقابل چشمان مردم دنیا خرد شد و مردم ما نشان دادند اگر ملتی بخواهد می تواند در مقابل دشمنی هر چقدر هم قوی بایستد، مقاومت کند و پیروز باشد.  

او افزود: این خط هنور ادامه دارد چرا که این مبارزه مردمی و از دل مردم برخواسته و البته دشمنی‌های آمریکا که همچنان ادامه دارد. یاد و نام این عزیزان را گرامی می داریم و امیدواریم این مبارزه ضد استکباری استمرار و ادامه داشته و همان مسیر را بتوانیم  به خوبی ادامه دهیم.

۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 14077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =