آغاز به کار مرکز کسب و کار خانگی «نازخاتون» در منطقه ۱۵

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۵ گفت: مرکز کسب و کار خانگی «نازخاتون» در راستای توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی بانوان ساکن محلات بافت فرسوده، رونق و حمایت از کارآفرینان منطقه‌ای در محله مظاهری راه اندازی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی صفدری با اعلام این خبر گفت: این مرکز با همکاری دفتر توسعه محله شوش، مطهری و مظاهری و بهره‌گیری از سازمان‌های مردم نهاد، به منظور توانمندسازی بانوان و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در حوزه تولید محصولات غذایی با شعار «یک نفر بیشتر کنار این سفره می نشیند» آغاز به کار کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۵ با تاکید بر اهمیت و ضرورت حمایت از کسب و کارهای کوچک، محلی و خانگی گفت: وظیفه ذاتی و مسئولیت اجتماعی ما ایجاب می کند که هر چه در توان داریم برای تقویت توان اقتصادی، حمایت و رونق کسب کارهای نوپا و کارآفرینان با استفاده از ظرفیت منطقه به کار بندیم.

صفدری گفت: مرکز کسب و کار خانگی «نازخاتون» در قالب برنامه تشکیل نهاد مدیریت جمعی با هدف اشتغال خانگی بانوان در تولید محصولات غذایی، بعد از تلاش‌های دوساله و ظرفیت سنجی و امکان سنجی تشکیل گروه‌های کسب وکار خانگی در این محله و با حمایت صندوق کارآفرینی امید به ثمر نشست.

او اضافه کرد: در حال حاضر گروه ۱۸ نفره‌ای متشکل از بانوان ساکن محله و علاقمند در حوزه تولید محصولات خانگی در این مرکز به صورت متمرکز فعالند و محصولات خانگی خود را به صورت روزانه تحویل مشتری می دهند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۱۵، با اشاره به اینکه این محله به دلیل بافت فرسوده مشکلات متعددی دارد، افزود: با گسترش مراکز آموزش و توانمندسازی به خصوص راه‌اندازی کسب ‌و کارهای نو و دانش‌بنیان در این مراکز می‌توان به الگویی پیشرو برای توسعه مناطق مختلف شهر تهران دست یافت.

۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 14080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =