شهید جاویدالاثر در سالگرد شهادتش شناسایی شد

شهردار منطقه ۱۲ از دیدار با خانواده معظم شهید جمال محمدشاهی و شناسایی این شهید جاویدالاثر پس از ۳۷ سال و در سالگرد شهادت ایشان خبر داد.

به گزارش  روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، سه‌شنبه، ۱۱ آبان‌ماه، علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به همراه امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۲، سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (سلام‌الله)، ابراهیم رنگین، رئیس ستاد معراج شهدا، علی بخشی، رئیس حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از معاونین و مدیران شهری ضمن حضور در منزل شهید جمال محمدشاهی و ارائه نتایج آزمایشات DNA، خبر شناسایی پیکر این شهید بزرگوار را به خانواده او، اعلام کردند.

جعفری در این دیدار با تأکید بر جایگاه والای شهدا و نقش آنها در پاسداری و حفظ استمرار انقلاب اسلامی، گفت: نکته قابل توجه در مورد شناسایی هویت شهید محمدشاهی مربوط به زمان وقوع این اتفاق است؛ به عبارت دیگر تقارن زمان سالگرد شهادت شهید محمدشاهی با زمان شناسایی هویت این شهید بزرگوار بسیار قابل توجه است.

به گفته مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به منظور بزرگداشت شهید محمدشاهی و سالگرد شهادت این شهید بزرگوار، چهارشنبه، ۱۲ آبان‌ماه، ساعت ۸:۳۰ صبح مراسمی با حضور خانواده این شهید راه حق و جمعی از فرماندهان و هم‌رزمان ایشان در این موزه برگزار شد.

یزدی نیز حضور خود را در جوار برادر شهید در این مناسبت، توفیقی بزرگ و عجیب خواند و گفت: ان‌شاءالله شهدا کمی از عزت نفس و توان خود را در وجود ما قرار دهند تا بتوانیم کارهایی بزرگ انجام دهیم.

شهید جمال محمدشاهی در ۲۲ سالگی و در دوازدهم آبان ۱۳۶۲ در پنجوین عراق به شهادت رسید و اکنون پس از ۳۷ سال و هم‌زمان با تاریخ شهادت، خبر شناسایی این شهید گران‌قدر به خانواده ایشان اعلام شد. در این دیدار برادر ایشان و اقوام نزدیک او خاطراتی از این شهید بزرگوار را بازگو کردند.

۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 14114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =