از آمادگی برای نظارت هوشمند تا تجزیه و تحلیل اطلاعات سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸

دومین جلسه پایش و هماهنگی طرح تحول در نگهداشت با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران برگزار و بر لزوم اجرای سریع و دقیق این طرح تاکید شد.

به گزارش خبرنگار شهر، با توجه به اهمیت طرح تحول در نگهداشت شهر و نقش آن در تغییر چهره شهر و ایجاد رضایتمندی شهروندان، دیروز -سه‌شنبه ۱۱ آبان- جلسه‌ای با حضور سجاد محمدعلی‌نژاد مدیرکل حوزه شهردار تهران، حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق به عنوان مدیر طرح، معاونان اجرایی و ستادی دست اندرکار طرح، سرپرست سازمان بازرسی به عنوان ناظر و مدیران کل مرتبط برگزار شد.   

مدیران شهری هدف از برگزاری جلسه طرح تحول در نگهداشت شهر را پایش و هماهنگی هرچه بهتر این طرح به خصوص در فصل‌های پاییز و زمستان عنوان کردند و در این جلسه هم، آخرین وضعیت پیشرفت امور، چالش‌ها و راهکارهای اجرایی مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

محمدعلی نژاد، مشاور و مدیرکل حوزه شهردار تهران دراین نشست، به ارزیابی و پایش بخشنامه شهردار تهران درباره نگهداشت شهر اشاره کرد و با تاکید بر لزوم اجرای دقیق و به موقع و صحیح طرح، هرگونه تاخیر غیرموجه در اجرا و تحقق اهداف را غیرقابل پذیرش دانست.

او همچنین توجه به ارزش‌های کلیدی حاصل از اجرای طرح نگهداشت شهر را در درجه نخست سبب افزایش رضایت شهروندان و سپس کمک به تغییر محسوس چهره شهر عنوان کرد.

در ادامه این نشست، بر لزوم نظارت برخط حوزه‌های تخصصی در تمامی مراحل اجرای طرح، از طرح‌ریزی، اجرا و نظارت، پیش‌بینی سیستم تشویق و تنبیه برای تمامی ارکان دست‌اندرکار، ارائه گزارشات عملکرد در زمان‌های مناسب و افزایش هماهنگی‌های فیمابین تاکید شد.

آمادگی برای نظارت هوشمند و سیستمی و گزارش‌گیری مبتنی بر داشبوردهای مدیریتی، استفاده حداکثری از تجزیه و تحلیل اطلاعات سامانه‌های مختلف به ویژه ۱۳۷و ۱۸۸۸ در شناسایی نیازها و سنجش رضایت شهروندان، انجام نظرسنجی‌های پیش و پس از اجرای طرح از دیگر مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین گزارش‌های جداگانه‌ای از سوی معاونت هماهنگی امور مناطق و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ارایه و درباره مباحث مطرح شده تبادل نظر صورت گرفت.

در نهایت، نتیجه این نشست هفت محور مهم در پی داشت؛ نظارت دقیق بر تحقق اهداف مورد انتظار طرح و اثربخشی آن، پیش‌بینی ساز و کار تشویق، تنبیه و تعمیم آن به انتصابات مدیران، توجه به جنبه‌های فنی و اجرایی، اطلاع رسانی داخلی و عمومی در زمان‌های مناسب، ایجاد داشبوردهای تحلیلی که گزارشات برخط از پیشرفت کار را به تمامی ارکان نظارتی و اجرایی ارائه کند، تحلیل مداوم گزارشات و اصلاح روندها و اقدامات با هدف افزایش کارایی و اثربخشی طرح حین و پس از اجرا، تاکید بر تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی طرح و ارائه پیشنهادات اجرایی برای تداوم ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان و توجه ویژه به نقطه نظرات مناطق و نواحی به عنوان مجریان اصلی. موارد طرح شده هفت محوری بودند که به عنوان خروجی این نشست مطرح شد.

در پایان این نشست هم بر پایش کلان حسن اجرای طرح و برگزاری مستمر جلسات مشابه تاکید شد.

به گزارش شهر، در دومین جلسه پایش و هماهنگی طرح تحول در نگهداشت، حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی، محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی، ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری،  داوود گودرزی سرپرست سازمان بازرسی، عبدالمطهر محمدخانی رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل، محمدعلی الفت‌پور رییس مرکز نوسازی و تحول اداری و مدیران فاوا و برنامه ریزی و خدمات شهری حضور داشتند.

۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 14116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =