ضرورت استفاده از پتانسیل فکری نخبگان برای افزایش بهره وری مدیریت شهری

شهردار منطقه 14 شهر تهران استفاده از ظرفیت فکری و پتانسیل اندیشه ای نخبگان را برای افزایش بهره وری مدیریت شهری ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار شهر، امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ در ابتدای دیدار علیرضا زاکانی شهردار تهران با نخبگان منطقه ۱۴ که یکی از برنامه های دومین برنامه از سری برنامه های پویش «قرار خدمت» است گفت: یکی از موضوعات اصلی در مدیریت شهری ارتقای کیفیت زندگی است که این ارتقا به احساس تعلق مکانی در منطقه کمک خواهد کرد.

شهردار منطقه 14 خاطرنشان کرد: نخبه پروری در این فضا به محیط پرورش و ظهور و بروز آنها می انجامد تا موضوعات کاری خود را بیش از پیش به نمایش بگذارند.

او افزود: هر سازمانی برای اینکه به بالاترین حد بهره وری خود برسد باید استفاده از نخبگان را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

سالاری پور گفت: شهرداری منطقه ۱۴ نیز ارتباط مستقیم با مردم و استفاده از ظرفیت نخبگان در منطقه‌ را دنبال کرده و تا کنون بیش از ۵ جلسه با نخبگان محلی برگزار شده است.

او ادامه داد: تصمیم گرفتیم کارگروه های مختلفی را برای استفاده از ظرفیت نخبگان تشکیل دهیم تا به عنوان یک برنامه عملی اجرایی در اختیار مدیریت شهری منطقه قرار گیرد.

سالاری پور ادامه داد: توانستیم موضوعات خاص ورزشی، کسب و کارهای خلاق و نوآور، هوشمند سازی و کنترل چاه های آب زیرزمینی و موضوعات اجتماعی را با استفاده از همین پتانسیل پیگیری کنیم.

شهردار منطقه 14 گفت: کارگروهی درباره موضوع آسیب‌های اجتماعی هم تشکیل شد که آسیب های اجتماعی را به ویژه در محله شیوا ابتدا مورد ارزیابی و سپس با ارائه راهکار مناسب کاهش دهیم.

او خاطرنشان کرد: استفاده از فضاهای بی دفاع شهری و تبدیل آن به نقطه ای امن، توجه به مسئله محیط زیست و فضای سبز و توسعه شهر هوشمند در این کارگروه ها مطرح شده است.

سالاری گفت: با دانش آموزان نخبه نیز جلسه‌ای تشکیل و ایده های خوبی از دل این جلسه خارج شد که تصمیم بر عملی کردن آنها داریم و به دنبال آن هستیم که بحث مشارکت جویی از مردم و نخبگان را در پروژه ها و  موضوعات اجتماعی و فرهنگی پیگیری کنیم.

۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 14131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =