توسعه کارآفرینی راهکاری برای حل مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا

آیین افتتاح مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار و کارآفرینی (توتیا) با حضور امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، علی توکلی شهردار منطقه و مالک حسینی رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در منطقه ۱۹ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این مراسم علی توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به تأثیرات منفی کرونا در وضعیت کسب و کار و رکود کسب و کارهای کوچک و در نتیجه افزایش مشکلات اقتصادی شهروندان، کارآفرینی و ایجاد اشتغال را بعنوان یکی از راهکارهای رفع این مشکل دانست و گفت: در همین راستا بعد از دو سال تعطیلی ناشی از کرونا، شاهد برگزاری بازارچه دستاوردهای زنان سرپرست خانوار در بوستان لاله با اخذ موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

او بر توسعه کارآفرینی درصورت تداوم کرونا و تدبیر اندیشی و برنامه ریزی مناسب در این خصوص تأکید کرد و با اشاره به بهره‌وری از بستر فضای مجازی بعنوان یکی از راهکارهای توسعه کارآفرینی، خواستار استفاده از ظرفیت رسانه های نوین برای این موضوع در راستای کمک به کارآفرینان و تسهیل و تسریع در حل مشکلات آنان شد.

علی توکلی شهردار منطقه ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی مرکز توتیا که با خرد جمعی و مشارکت بخش خصوصی شکل گرفته است، اشتغال را یکی از دغدغه‌های شهروندان دانست که به همین منظور ساختمان فعلی بازپس گیری و به  این مرکز تحویل شد.

او با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در چرخه اقتصادی کشورهای توسعه یافته افزود: با توجه به ظرفیت محدود بخش دولتی، ضرورت دارد با مشارکت بخش خصوصی گام های مؤثری در جهت ساماندهی مشاغل خانگی برداریم.

مالک حسینی رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی نیز در این مراسم ضمن تشکر از توجه ویژه شهردار منطقه به بحث کارآفرینی و اشتغال زایی، به زیرساخت های محدود برای ایجاد اشتغال در شهرداری تهران اشاره و  اظهار کرد: با راه اندازی مراکز توتیا تناسب و حلقه های اتصال بین آسیب های اجتماعی، کارآفرینی و جذب مشارکت های اجتماعی ایجاد شد.  

او بر تأمین معاش پایدار برای نجات یافتگان از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: آسیب پذیری در افرادی که فاقد این نوع معاش هستند بیشتر بوده و ایجاد انگیزه در قالب معاش پایدار مانع از بازگشت به چرخه آسیب می شود.

به گفته او توتیا پیشخوان کسب و کار غیر دولتی است که به جذب افراد صاحب ایده، حمایت مالی از ایده ها و برندسازی و ایجاد شبکه فروش می پردازد.

بهره بردار مرکز توتیا از دیگر حاضرین این مراسم بود که در تشریح ضرورت ایجاد این مرکز و رفع نیازهای کارآفرینان در آن گفت: در همین راستا ضمن ارائه خدمات آموزش، مشاوره و تسهیل و توسعه کسب و کار، ۱۵ صندوق خرده محلی نیز ایجاد شده است.  

او با اشاره به آغاز به کار اولین بازارچه هفتگی محصولات خانگی ویژه فعالان کسب و کار خانگی  در اواخر آبان ماه افزود: خدمات این مرکز صرفا مختص منطقه ۱۹ نبوده بلکه به کارآفرینان مناطق همجوار نیز خدمت رسانی می کند.
طی این مراسم مسئولین حاضر از بخش های مختلف مرکز توتیا که در خیابان مهران، روبروی خیابان برادران شهید نیکوبین واقع شده است بازدید کردند.
 

۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 14132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =