فعالیت نخبگان شهر تهران در سه سطح ساماندهی می شود

شهردار تهران با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت نخبگان گفت: فعالیت نخبگان و استفاده از پتانسیل آنها در شهر تهران در سه سطح ساماندهی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست هم اندیشی با نخبگان منطقه ۱۴ در جمع خبرنگاران گفت: موضوع نخبگان در هر مجموعه ای به عنوان پیشران فکری و خلاقیتی یک نیاز اساسی و جدی است.

او ادامه داد: بنابراین در سه سطح فعالیت نخبگان را ساماندهی و دنبال می کنیم. نخست این که درباره نخبگان ملی که بالاترین تعداد آن در تهران وجود دارد باید بتوانیم در مرکز مطالعات شهرداری تهران سامان یافتگی را در خصوص آنها داشته ‌باشیم و این ظرفیت را در اختیار حاکمیت و شهرداری تهران قرار دهیم.

شهردار تهران افزود: سطح دوم فعالیت پیرامون نخبگان به عنوان پیشانی فکری در مجموعه شهرداری و اجزای آن باید اتفاق بیفتد. بر همین اساس دبیرخانه ای در شهرداری تاسیس کردیم تا در همه سطوح شهرداری چارچوبی تنظیم می شود که هیات های اندیشه ورزی داشته ‌باشیم که هم برای مشاورین و معاونین و هم برای مدیران مناطق و سازمان ها و شرکت ها بتوانیم از این هیات ها بهره بگیریم.

زاکانی ادامه داد: سطح سه ناظر به محلات است. در موضوع مشارکت مردم توجه ما به این است که نخبگان و موثرین هر محل را گرد هم آوریم تا برای ما ایده پردازی و تصمیم سازی و بر ما نظارت کنند و برای محله خودشان تصمیم بگیرند و در کف هرم اجتماعی نیز شرایط را به سمتی حرکت دهیم که موثرین و فعالین هر محل با فعالیت های خود بتوانند پارامترهای زیست پذیری شهر و شور و نشاط و تلاش در مدار نخبگان برای رسیدن به محله مطلوب و تعلق مکانی بهتر و زمینه رشد یافتگی بیشتر را فراهم کنند و شهرداری خود را در خدمت مردم قرار دهد.

۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 14137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =