اقدامات شهرداری مناطق ۱۸، ۱۵ و ۱۳ در شب بارانی پایتخت

شهر تهران شب گذشته را همراه با بارش شدید باران تا صبح روز جمعه گذراند. شهرداری مناطق ۱۸، ۱۵ و ۱۳ اقداماتی را برای پیشگیری از بحران بارش باران پاییزی در شب گذشته انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهر، دو روز گذشته اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرده بود که تهران تا پنجشنبه شب درگیر هوای بارانی خواهد بود و در پاره‌ای نقاط گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با احتمال خیزش گرد و خاک موقت پدید می‌آید. بنابراین طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شب گذشته (پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰) پایتخت هوای بارانی نسبتاً شدیدی را تجربه کرد.

 اصغر عطایی، مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران درباره اقدامات پیشگیرانه نیروهای خدماتی در زمان بارش‌های پیش روی شهر تهران خبر داده بود که باتوجه به هشدار هواشناسی نسبت به بارش‌های چند روزه و وزش باد در پایتخت، تمامی عوامل مناطق ۲۲ گانه از آمادگی کامل برخوردار هستند. همچنین او گفته بود که تمامی عوامل خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه تا زمان قطع بارش‌ها، حضور دارند.

باتوجه به بارش شدید باران در تعدادی از نقاط شهر تهران، شهرداری مناطق ۱۸، ۱۳ و ۱۵ اقدامات خدماتی از جمله رفع آبگرفتگی، لایروبی انهار و ... را در شب گذشته انجام داده‌اند که در ادامه گزارش این اقدامات را می‌خوانید.

پیش بینی و کنترل آب‌های سطحی منطقه ۱۸ در نخستین بارش پاییزی

یعقوب هوشیار، شهردار منطقه ۱۸ از مدیریت کامل آب‌های سطحی و مسیل های مهم در روزهای بارانی و آماده باش نیروهای شهرداری منطقه با توجه به بارش نخستین باران پاییزی خبر داد.

او گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در ماه های گذشته و پیش بینی های صورت پذیرفته مطابق اعلام سازمان هواشناسی، اقدامات لازم جهت پیشگیری از بحران ناشی از بارش باران پاییزی در منطقه ۱۸ مدیریت شده است و معاونان، مدیران و شهرداران نواحی شهرداری در آماده باش کامل به سر می برند.

هوشیار گفت: برای پیشگیری از بروز مسائل و معضلات در سطح منطقه علی الخصوص رسیدگی و رفع موانع معابر شهری در مواقع بارندگی، تدابیر و دستورات لازم برای واحدها، اکیپ‌های خدماتی و عملیاتی صادر شده است و خوشبختانه آبگرفتگی مستمر در معابر و چاه‌های جذبی نداشتیم.

او در ادامه افزود: در راستای افزایش ایمنی و آرامش بیشتر، تسهیل در عبور و مرور، پاکیزگی شهر و پیشگیری از آبگرفتگی در محورها و معابر شهری به ویژه در زمان بارندگی، نیروهای خدمات شهری و  ۱۳۷ به صورت شبانه روزی در حال لایروبی انهار و کانال های سیل گیر همچون «قوری چای» و «کانال فیروز بهرام» و جمع آوری زباله و ضایعات هستند.

به گفته شهردار منطقه همچنین با توجه به قرارگیری معابر پر تردد آیت الله سعیدی و آزادگان در محدوده منطقه ۱۸ تهران دو اکیپ مستقل تحت نظارت شهرداران شب منطقه و نواحی با اختیار ویژه برای لایروبی انهار حاشیه مسیرها و معابر اصلی در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

شهردار منطقه ۱۸ با بیان اینکه مشکل آبگرفتگی و ساماندهی آب های سطحی موضوعی است که باید مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: به این منظور انجام عملیات لایروبی جوی های معابر، نظافت کانال ها، دریچه ها و انهار به خصوص معابر اصلی به صورت ویژه با محوریت نواحی به صورت مستمر در حال اجراست. 

هوشیار تأکید کرد:‌ با توجه به شدت بالای ریزش نزولات جوی و سرمای هوا، به اداره اجتماعی معاونت امور فرهنگی و اجتماعی منطقه ۱۸ ماموریت داده شده است تا با انتقال افراد بی سرپناه به گرمخانه های سطح منطقه، نسبت به اسکان و نگهداری از شهروندان بی سرپناه اقدامات لازم به عمل آید. 

او در ادامه جلب رضایت شهروندان را یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اهدافی خواند که شهرداری منطقه در قالب برنامه‌های جهادی برای دستیابی به آن تلاش می‌کند.

مدیریت بارندگی ها و آماده باش کامل نیروهای شهرداری منطقه۱۳ 

محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه ۱۳ درباره اقدامات این منطقه در شب گذشته بیان کرد: برای پیشگیری از بروز مسائل و معضلات در شهر به ویژه رسیدگی و رفع مشکلات و موانع معابر شهری در مواقع بارندگی، تدابیر و دستورات لازم برای واحدها، اکیپ‌های خدماتی و عملیاتی صادر شده است و خوشبختانه آبگرفتگی در معابر نداشتیم. 

او اضافه کرد: در راستای افزایش ایمنی و آرامش بیشتر، تسهیل در عبور و مرور، پاکیزگی شهر و پیشگیری از آبگرفتگی در محورها به ویژه در زمان بارندگی، نیروهای خدمات شهری، ۱۳۷ و… به صورت شبانه روزی در حال لایروبی انهار و کانال ها و جمع آوری زباله و ضایعات هستند. 

شهردار منطقه ۱۳ ضمن مهم خواندن مشکل آبگرفتگی و ساماندهی آب‌های سطحی، گفت: این موارد باید مورد ارزیابی قرار گیرد، به این منظور انجام عملیات لایروبی جوی های معابر، نظافت کانال ها، دریچه ها و انهار به ویژه معابر اصلی به صورت ویژه با محوریت نواحی به صورت مستمر در حال اجراست. 

او تأکید کرد: جلب رضایت شهروندان یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اهدافی است که شهرداری منطقه در قالب برنامه‌های خود برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.

تردد روان خودروها در معابر جنوب شرق تهران

 با انجام اقدامات مناسب و تمهیدات لازم پیش از آغاز بارش های فصلی، هم اکنون تردد روان خودروها و شهروندان در معابر جنوب شرق پایتخت برقرار است.

سید مهدی صباغ شهردار منطقه ۱۵ با اعلام این خبر که با انجام اقدامات مناسب و تمهیدات لازم پیش از آغاز بارش های فصلی، هم اکنون تردد روان خودروها و شهروندان در معابر جنوب شرق پایتخت برقرار است، گفت: نیروهای خدمات شهری همزمان با آغاز بارش‌ها در معابر، خیابان‌ها و کانال‌های جنوب شرق تهران در آمادگی کامل به سر می برند.

به گفته او، ۲۳ نقطه حساس آبگیر در بزرگراه ها، خیابان‌ها و معابر منطقه وجود دارد که در این نقاط عامل انسانی به همراه تجهیزات مستقر شده اند.

شهردار منطقه ۱۳ به تمهیدات انجام شده در طول سال اشاره کرد و ادامه داد: در ماه های گذشته بصورت مستمر تمام انهار و کانال‌های منطقه لایروبی شدند و از این رو مشکل جدی تاکنون گزارش نشده است.

او در پایان از شهروندان خواست تا درصورت مشاهده آبگرفتگی با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 14146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =