شکاف موجود بین مطالبات مردم و خدمات ارائه شده در شهرداری تهران

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: در دوره‌های متفاوت مدیریت شهری خدمات بسیاری ارائه شده است، اما درکنار این خدمات، نواقصی همچون عدم توجه به ارتقاء نظام کیفی سازی خدمات متناسب با رشد کمی شهرنشینی وجود دارد؛ از این‌رو در دوره جدید شهرداری تهران در ارائه کیفی خدمات به مردم نیازمند تحول و نوسازی هستیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهردرای تهران؛ داود گودرزی سرپرست سازمان بازرسی در بازدید از منطقه ۱۴، با بیان اینکه رویکرد شهردار تهران در مدیریت شهری مشارکت همه همکاران و مدیران شهرداری و همچنین نخبگان علمی و عملی برای تحول و نوسازی است، گفت: باید تناسب بین اقتضائات و بضاعات شهرداری تهران درک و ایجاد شود تا ارائه کمی و کیفی خدمات متناسب با سطح انتظارات و مطالبات انباشته شده مردم از شهرداری باشد.

او افزود: مردم در کنار همه چالش‌های اقتصادی بیشتر نگران افزایش آسیب‌ها و کاهش کیفیت زندگی در شهر تهران هستند و مهمترین مطالبات آنها از شهرداری ممانعت از افول کیفیت خدمات و کاهش کیفیت زندگی شهری است.

گودرزی بیان کرد: همه همکاران و مدیران شهرداری و نخبگان شهر  باید کمک کنند تا با آسیب شناسی واقع گرایانه و خوشه چینی از تجارب روز دنیا و اصلاح فرآیندها، به یک مدل هوشمند و عاقلانه برای کیفی سازی خدمات دست یابیم تا گفتمان «کلانشهر تهران، الگوی جهان اسلام» محقق شود.

سرپرست سازمان بازرسی، اساسی‌ترین ماموریت این سازمان را مسئله جلوگیری از فساد و تخلف مطرح و تصریح کرد: هنر ما در شهرداری این است که کسی نتواند تخلف کند، ما باید هزینه فساد را بالا ببریم و با شفاف سازی‌ها، هوشمندسازی، افزایش نظارت‌ها، یکپارچگی سامانه‌ها و سایر موارد اجازه ندهیم فساد شکل گیرد و اگر در جایی هم فساد یا تخلفی مشاهده شد به سرعت کشف، شناسایی و برخورد شود.

او همچنین اعلام کرد: ما با گذشتگانی که فساد و تخلف کردند، بیت المال را هدر دادند، در انجام کارها و وظایفشان کوتاهی و یا ترک فعل کردند حتما برخورد جدی می‌کنیم.

گودرزی با تاکید بر اینکه نقش بازرسی در مدیریت شهری دیده بانی و اصلاح  است، گفت: بازرسی نقش مهمی در تصمیم گیری‌ها و سرعت تحول دارد، از این جهت که ما باید مشکلات، آسیب ها و آفت‌ها را بدانیم و اگر در جایی نقصی وجود دارد برای رفع آن راهکار دهیم. لذا بازرسی هم در مرحله شناسایی و هم در مرحله نظارت و پیگیری نقش ویژه‌ای دارد.

هدف از تغییرات و جابجایی‌ها ایجاد روح تازه در فضای مدیریتی است

سرپرست سازمان بازرسی در ادامه ضمن دیدار و گفت‌وگو با پرسنل اداره بازرسی و سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ منطقه، این دو سامانه را از مجموعه‌های بسیار مهم در شهرداری تهران برشمرد و اضافه کرد: سامانه‌های بازرسی به عنوان درگاه ورودی پیام‌های شهروندان و مرکز ارتباط مردم با مدیران شهری به حساب می‌آیند و از اهمیت زیادی برخوردارند. بنابراین یکی از برنامه‌های ما این است که نقاط ضعف و قوت سامانه‌ها را شناسایی کرده و اگر ایراداتی وجود دارد آنها را اصلاح و برطرف و کنیم.

او به بیان برخی از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر ادغام این دو سامانه اشاره کرد و افزود: ما به تفاوت ماهیت پیام‌ها در این دو سامانه آگاهیم و در حال حاضر نیز قصدی برای تجمیع سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ وجود ندارد، بلکه تنها برنامه، ایجاد درگاه مشترک پاسخگویی و ثبت درخواست‌های شهروندان است تا پیام‌های مردمی با سرعت و دقت بیشتری ثبت و رسیدگی شوند.

گودرزی در پایان با تاکید بر اینکه جابجایی‌های مدیران دلیلی بر ناکارآمدی آنها نیست عنوان کرد: طبیعت جابجایی در سطوح مختلف ایجاد روح تازه در فضای مدیریتی و استفاده از سایر ظرفیت‌ها برای خدمت رسانی است و این چرخش می تواند اتفاقات مثبتی را برای مجموعه رقم بزند.

دومین گام از سلسله بازدیدهای هفتگی شهردار تهران با عنوان«قرار خدمت» روز پنجشنبه ۱۳ آبان انجام شد و در این بازدید علیرضا زاکانی به همراه معاونان و مدیران خود ضمن بازدید از نواحی مختلف منطقه ۱۴ موضوعات و مسائل مهم این منطقه را مورد رصد و ارزیابی قرار داد و در پایان بازدیدها نیز شهردار و معاونان همراه با حضور در مسجد علی ابن الحسین(ع) با مردم گفت‌وگو کرده و در جریان مشکلات و موضوعات مهم منطقه قرار گرفتند.

سرپرست سازمان بازرسی در این بازدید که به همراه سجاد امیرزادگان سرپرست خدمات شهری سازمان و علی حسن‌پور مدیر حوزه ریاست سازمان بازرسی انجام شد، از کانال هدایت آب های سطحی شاه‌آبادی، پروژه پارک دوست‌دار کودک، سرای محله عارف، بازارگل محلاتی (به جهت ایمنی) و یکی از املاک واقع در طرح تعریض خیابان پیروزی بازدید به عمل آورده و بر تسریع در انجام پروژه‌ها تاکید کرد.

۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 14172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =