رؤسای جدید سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ معرفی شدند

طی احکامی از سوی سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران، مهدی خلیلی به عنوان رئیس سامانه ۱۳۷ و حجت‌اله فرجی در سمت رئیس سامانه ۱۸۸۸ معرفی شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران، داود گودرزی سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران در جلسه شورای معاونان سازمان که روز شنبه ۱۵ آبان برگزار شد، به مصوبات طرح نگهداشت شهر و نحوه اجرای این طرح در سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: طرح نگهداشت اولین عملیات و ماموریت جمعی در شهرداری تهران است که باید برای آن یک برنامه جدی داشته باشیم.

گودرزی با تاکید بر اینکه در نحوه اجرای طرح نگهداشت باید علاوه بر حضور میدانی، نظارت‌های سامانه‌ای نیز مدنظر قرار گیرد، افزود: لازم است نظارت‌های حین اجرا به گونه‌ای باشد که هم کار انجام شود، هم جلوی خطا گرفته شود و هم بتوانیم در انتها یک ارزیابی کلی از نحوه انجام کار داشته باشیم.

موضوعات اولویت دار شهرداری شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی شوند

گودرزی با اشاره به اینکه بررسی اولویت‌ها، موانع و مسائل مهم شهرداری و ارائه گزارش‌های استحضاری به شهردار تهران یکی از وظایف بازرسی است، گفت: برای اینکه بتوانیم گزارش جامع و دقیقی را داشته باشیم باید معاونت‌ها علاوه بر معرفی اجمالی سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات کل مجموعه خود، مسائل مهم و اولویت داری که در هر مجموعه وجود داشته و جزو دغدغه‌های پرسنل شهردرای یا شهروندان است را نیز شناسایی و پیگیری کنند تا در کوتاه‌ترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

سرپرست سازمان بازرسی بحث نظارت بر عملکرد پیمانکاران را نیز مورد توجه قرار داد و افزود: اگرچه اصل بر برون سپاری و مشارکت های مردمی در فعالیت های شهری است اما در موضوع برون سپاری‌ها باید دقت شود که چه نوع کارها و فعالیت‌هایی به پیمانکار سپرده می‌شود و نحوه رصد و ارزیابی آنها هم به دقت صورت پذیرد.

سید علی حسن پور سوق مشاور و سرپرست حوزه ریاست سازمان بازرسی نیز در ابتدای این جلسه ضمن تاکید بر حفظ شان و کرامت افراد، به بخشی از نامه امیرالمومنین (ع) به اشعث ابن قیس فرماندار آذربایجان اشاره کرد که امام علی علیه السلام در این نامه خطاب به قیس فرمودند: «پست فرمانداری برای تو وسیله آب و نان نخواهد بود، بلکه امانتی در گردن تو است، و تو باید از فرمانده و امامت اطاعت کنی».

او با اشاره به اینکه پست‌ها و مسئولیت‌های امروزی امانتی است که باید در حفظ آن دقت شود، تصریح کرد: یکی از موضوعات در سازمان بارزسی بحث انتصابات است، همانطور که پیش از این نیز ریاست سازمان به آن اشاره کرد، انتصابات سازمان و انتخاب افراد، شاخص محور بوده و مولفه‌هایی همچون کارآمدی، پاکدستی، کم حاشیه بودن و وفاداری به ارکان نظام از جمله شاخص‌های انتصاب مدیران است.

در ادامه جلسه معاونان سازمان بازرسی به بیان نکات و مواردی در خصوص موضوعات مختلف همچون چگونگی استفاده از ظرفیت سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ و تحلیل پیام‌های سامانه‌ها در طرح نگهداشت شهر و موضوعات خدمات شهری، لزوم ارائه آموزش‌های شهروندی برای نگهداشت شهری، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز از طریق دوربین های کنترل ترافیک و ... پرداختند و برخی از مصوبات صورتجلسه قبل نیز بررسی و پیگیری شد.

در پایان نیز طی احکامی از سوی رئیس سازمان بازرسی، حجت اله فرجی مدیر بازرسی سابق سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری به عنوان رئیس سامانه ۱۸۸۸ معرفی و جایگزین محسن آذرهمایون شد.

آذرهمایون پس از این به عنوان مشاور و بازرس ویژه سازمان بازرسی فعالیت خواهد کرد .

همچنین در حکمی جداگانه، مهدی خلیلی که پیش از این به عنوان معاون ارتباطات سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ خدمت می‌کرد به عنوان رئیس این سامانه منصوب و از زحمات حمیدرضا نصریان تقدیر به عمل آمد.

سید علی اکبر دانیالی نیز با حکم سرپرست سازمان بازرسی در سمت مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان بازرسی معرفی شد.

۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 14236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =