رسوب برداری  از انهار و مسیل‌های شمال شرق تهران

رضا معلم از رسوب برداری و پاکسازی جوی ها، کانال‌ها و مسیل‌های سطح منطقه خبر داد و گفت: با انجام عملیات رسوب برداری نهرها و مسیل ها پیش از بارش باران‌های پاییزی به هنگام نزول باران درآماده باش کامل قرار داشتیم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴؛ رضا معلم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴، با اعلام این خبر گفت: زباله های ریخته شده در انهار یکی از عوامل اصلی آب گرفتگی است که قبل از آغاز بارش‌های پاییزی از شهریور ماه طی عملیات لایروبی، مسیل ها و نهرها پاکسازی شد.

معلم گفت: در این عملیات با کمک حدود ۳۰۰ نفر از کارگران خدمات شهری؛ زباله ها و ضایعات از جوی ها، کانال ها و مسیل ها جمع آوری شد و با کمک حدودا ۱۰ دستگاه نیسان ۱۳۷ با تجهیزات،   حدود ۱۵ موتور پمپ  و ۲۰  دستگاه خاور از آبگرفتگی های شدید جلوگیری شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴، با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته درخصوص آموزش‌های شهروندی و تبلیغات محیطی در زمینه نریختن زباله در جوی آبها گفت: در این راستا فعالیت‌های متعددی نظیر نصب بنر در معابر صورت گرفته؛ لکن این امر نیازمند آگاهی بخشی بیشتری به شهروندان است چرا که یکی از بیشترین دلایل آب گرفتگی معابر، مربوط به ریختن زباله ها در انهار و مسیل هاست.

او در پایان گفت:  خوشبختانه با چنین عملیات هوشمندانه ای در بارش های چند روز گذشته آبگرفتگی جدی را شاهد نبودیم، از این رو از همشهریان گرامی درخواست داریم ما را در این امر یاری رسانند تا بتوان با رعایت بیشتر نظافت شهری گام های موثرتری در این راه برداشت.

۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 14237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =