سامانه هشدار سریع زلزله در منطقه ۳ راه اندازی شد

تجهیزات مرتبط با سامانه هشدار سریع زلزله در پهنه شمال شهر تهران با حضور شهردار منطقه ۳ نصب و راه‌اندازی شد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، تجهیزات نصب شده بخشی از یک شبکه سراسری شهر تهران است که اندازه گیری شتاب حاصل از زلزله را  انجام می دهد. با تکمیل شبکه گسترده هشدار سریع در شهر تهران، اطلاع رسانی پیش از موج مخرب زلزله برای شهروندان یا هنگام قطع شریان‌های اصلی آب، گاز و برق انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۳ در بازدید از سوله مدیریت بحران بر ضرورت آماده باش تمامی نیروها،  تجهیزات لجستیکی و ماشین آلات سنگین در حوادث و رویدادهای غیرمترقبه تاکید کرد.

حمید جوانی گفت: هدف نهایی بهینه‌سازی فعالیت‌های مقابله با بحران، کاهش زمان و هزینه واکنش در امدادرسانی و ارتقای اثر بخشی است. از سویی دیگر با کسب آمادگی لازم حجم و کیفیت عملیات امدادرسانی و بازسازی، در مقابله با حوادث غیرمترقبه و عادی سازی شرایط  می باید افزایش  پیدا کند.

او افزود: مجموعه اقداماتی که توانایی و آمادگی شهروندان، مدیریت شهری و نیروهای امدادی را در انجام مراحل مختلف مدیریت بحران افزایش می دهند، شامل  مطالعه، تحقیق، جمع آوری اطلاعات، برنامه ریزی، سازماندهی، طراحی، تامین منابع و امکانات، آموزش، تمرین و مانور است.

جوانی با بیان اینکه مدیریت بحران باید همواره پویا، مجهز و روزآمد باشد افزود:  بانک اطلاعاتی از واحدهای عملیاتی و تجهیزات موجود باید تهیه شود تا در زمان بحران حداکثر استفاده از موجودی‌ها و توانمندی‌ها امکانپذیر باشد.

جوانی افزود؛  نباید به مدیریت بحران صرفاً به عنوان یک مدیریت عملکردی و یک تکلیف نمادین نگاه شود.

۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 14241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =