تمهیدات شهرداری منطقه ۲۰ برای مدیریت بارش های پاییزی

با تمهیدات پیش بینی شده در ماه‌های گذشته و اقدامات انجام شده برای رفع نقاط آبگیر و لایروبی مستمر مسیل‌ها و انهار، بحران‌های احتمالی ناشی از بارندگی‌های دو روز گذشته مدیریت شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، محمد ناظم رضوی شهردار منطقه با اشاره به انجام پایش و رصد مستمر نقاط آبگیر گفت: با آمادگی کامل معاونت خدمات شهری و محیط زیست و نواحی، نقاط آبگیر شبکه بزرگراهی، معابر اصلی و فرعی شناسایی و با احداث چاه جذبی، تغییر مسیر انهار و  نصب دریچه‌های زباله گیر و...، نقاط آبگیر رفع شد و تردد در بزرگراه‌ها و معابر روان بود.

شهردار منطقه ۲۰ پیشگیری از بحران در مواقع بارندگی و مشارکت شهروندان در طرح های پاکسازی را برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر را موثر برشمرد و افزود: رهاسازی زباله‌های شهری مهمترین علت آبگرفتگی انهار سرپوشیده و روباز است که مشارکت شهروندان در این خصوص با عدم تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در انهار و مسیل‌های آب از بروز آب گرفتگی به ویژه در فصل بارندگی بسیار موثر است.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها و کانال‌های فرعی و اصلی از مهمترین اقداماتی است که به صورت مستمر انجام می شود، گفت: در همین راستا لایروبی و پاکسازی ۲۵ کیلومتر کانال اصلی مسیل و ۵۴ کیلومتر کانال اصلی دوم مسیل و ۲۵ کیلومتر انهار سرپوشیده  و ۱۰۰ هزار متر طول کانال های فرعی با استفاده از عوامل کارگری، ماشین آلات و ادوات سنگین انجام شد.

او افزود: منطقه ۲۰ دارای ۷ رشته کانال درجه یک با نام‌های سرخه حصار، فیروزآباد، ماندگاری، خروجی سوم، بازیافت، یاغچی‌آباد و بهشتی است که به صورت مستمر لایروبی می‌‍شوند تا شاهد تجمع ضایعات و زباله‌های شهری در این مسیرهای مهم شهری نباشیم.

۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 14250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =