آماده باش شبانه روزی در طرح «زمستان گرم» منطقه ۱۴

طرح «زمستان گرم » در راستای ساماندهی افراد آسیب دیده اجتماعی همچنین سازماندهی امکانات و تجهیزات منطقه ای و تسریع و تسهیل در ارائه خدمات در منطقه ۱۴ به اجرا در آمد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمدامین سالاری پور شهردار منطقه در این‌باره گفت: این طرح با آماده باش شبانه‌روزی مرکز خدمات اجتماعی منطقه و تشکیل ستاد و مدیریت میدانی ساماندهی از اول آبان ماه به اجرا در آمده و تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

شهردار منطقه با بیان اینکه واحدهای گشت شناسایی و گشت ساماندهی شبانه به هدایت آسیب‌دیدگان اجتماعی به گرمخانه‌ها و سایر مراکز اسکان موقت اقدام می‌کنند، ادامه داد: در این طرح همچنین ضمن شناسایی نقاط آسیب خیز و فضاهای بی دفاع شهری، جهت بهسازی و رسیدگی به آنها برای کاهش آسیب اقدام می‌شود.

سالاری پور با اشاره به اینکه مدد سرای منطقه ظرفیت پذیرش ۸۰ نفر را دارد که در شب های سرد سال و زمان اضطرار تا ۱۵۰ نفر افزایش می‌یابد، افزود: در این مرکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته خدمات مختلفی چون مشاوره و معاینه پزشکی ارائه می شود.

به گفته او؛ عملیات ضد عفونی مستمر این مرکز و توزیع ماسک بین مدد جویان، واکسیناسیون این افراد نیز از طریق گروه بهداشت اعزامی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه در پایان با اشاره به تشدید فعالیت گشت‌های شبانه هدایت و اسکان کارتن خواب در منطقه ۱۴ افزود: علاوه بر گشت‌های شبانه مرکز خدمات اجتماعی در سطح نواحی، امکان مشارکت شهروندان نیز در این طرح مهیا شده است و در صورت مشاهده افراد بی خانمان و تماس با سامانه ۱۳۷، مددکاران شهرداری نسبت به انتقال این افراد به گرمخانه اقدام می‌کنند.

۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 14276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =