دره فرحزاد یکی از بهترین فرصت‌های گردشگری تهران، برای خانواده

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر تسریع در اجرایی شدن طرح ساماندهی روددره فرحزاد گفت: این روددره از ظرفیت های ارزشمند شهر تهران است و باید به عنوان یکی از بهترین فرصت‌های گردشگری استفاده شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، زهرا شمس احسان، عضو کمیسیون فرهنگی هنری شورای شهر تهران در بازدید از روددره فرحزاد که محمد تاجیک ،مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران و شهردار منطقه۲ نیز حضور داشتند ،ضمن تاکید بر لزوم انجام مطالعات دقیق در خصوص شرایط و مشکلات این رود دره و ارائه راهکارهای اجرایی مناسب ،گفت: برنامه‌ریزی و تهیه طرح ساماندهی روددره فرحزاد باید با درنظر گرفتن واقعیت‌های موجود انجام شود و در این طرح حفظ محیط طبیعی روددره همراه با ساماندهی آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون فرهنگی هنری شورای شهر تهران، افزود : در مطالعات ساماندهی رود دره فرحزاد ،علاوه برپیوست های فنی و زیست محیطی ،باید پیوست فرهنگی و اجتماعی نیز تهیه شود .

شمس‌احسان با اشاره به لزوم بسیج و مشارکت همگانی حوزه های اجرایی و سازمان ها در زمینه ساماندهی رود دره فرحزاد گفت:باید تلاش شود تا علاوه بر رفع مشکلات موجود این رود دره به یکی از بهترین فرصتهای گردشگری برای خانواده ها تبدیل شود.

براساس این گزارش شمس احسان درادامه ضمن  بازدید از گرمخانه و بررسی روند خدمت رسانی در این مرکز به گفت‌وگوی رودرو با مددجویان پرداخته و در جریان مسائل و خواسته‌های آنها قرار گرفت.

مهدی صالحی، شهردار منطقه ۲  نیز در این بازدید با بیان اینکه ساماندهی و احیای رودخانه‌های شهر تهران تاثیر زیادی بر اکوسیستم و محیط زیست شهری دارد گفت: روددره‌ها به عنوان یکی از عناصر مهم ساختار اکولوژیکی شهرها نقش بسزایی در ایجاد رابطه متعادل بین فضای شهر با طبیعت ایفا می‌کنند لذا برنامه ریزی  برای ساماندهی رود دره فرحزاد از اولویت های مورد توجه منطقه است. .

شهردار منطقه ۲ با اشاره به اینکه روددره‌ها ریه‌های تنفسی شهری و از جمله زیرساخت‌های اصلی هر شهر هستند افزود:  با توجه به مطالعات صورت گرفته و تهیه طرح ژینایی اکوسیستم رود دره فرحزاد، پیش بینی شده است  تا با احیای مسیرهای  ایمن ، این روددره  به تفرجگاهی مناسب برای ورزش دوستان و طبیعت گردان تبدیل شود.

او افزود: ساماندهی رود دره فرحزاد به عنوان طرح فرامنطقه‌ای به شمار می‌رود و نیازمند حمایت شورای شهر تهران است.

۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 14277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =