۴۴ روز ناسالم در پایتخت طی ۸ ماه

شهر تهران از ابتدای فروردین تا ۱۹ آبان امسال، ۴۴ روز با کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، چهارشنبه -۱۹ آبان ۱۴۰۰- کیفیت هوای شهر تهران ناسالم برای گروه‌های حساس و شاخص آن روی عدد ۱۱۸ قرار دارد. طی ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

وضعیت کیفیت هوای شهر تهران از ابتدای فروردین امسال تا امروز، دو روز پاک، ۱۸۷ روز قابل قبول، ۴۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم بوده است.

طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز چهارشنبه (۱۹ آبان ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از پایداری جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است. سکون جو در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد شد.

حاکمیت پایداری جو و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه همراه با ترافیک شامگاهی سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۲۰ آبان ۱۴۰۰) باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد هرچند هم‌زمان با ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر در طول روز به‌تدریج شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

تداوم ناپایداری جوی و رشد ابر همراه با وزش باد مؤثر تا شامگاه پنجشنبه سبب خواهد شد که از غلظت ذرات معلق کاسته شده و سبب بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهد شد، بااین حال در مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: 14296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =