تامین بودجه سازمان مدیریت بحران از طریق پروژه‌های بین المللی

نصیری با تاکید بر استقلال مالی سازمان مدیریت بحران گفت: در حال بررسی راه‌های تامین بودجه از طریق پروژه‌های بین‌المللی هستیم.

علی نصیری، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره کافی بودن میزان بودجه سازمان برای مدیریت پایتخت گفت: بودجه این سازمان کافی نیست، اما این مسئله هم حائز اهمیت است که شورای شهر و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران در شرایط سختی شهر را اداره می کنند.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه باید روش گذشته اداره سازمان مدیریت بحران  تغییر کند به صورتی که در نهایت استقلال اقتصادی این سازمان را به همراه داشته باشد، گفت: در حال حاضر با مشارکت مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران طرح‌های تخصصی بررسی می‌‍شود تا بتوانیم در فرصت مناسب آن ها را به مرحله اجرا برسانیم. 

نصیری اضافه کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران از هر روش و طرحی که وابستگی سازمان را به بودجه شهری به حداقل برساند، استقبال می کند.

او در ادامه با اشاره به دشواری مراحل ساخت یک پایگاه مدیریت بحران توضیح داد: با توجه به شرایط فعلی ساخت یک پایگاه مدیریت بحران و با در اختیار داشتن زمین رایگان، ۴۰ میلیارد تومان هزینه دارد که ۲۵ میلیارد تومان آن هزینه احداث و ۱۵ میلیارد تومان نیز هزینه خریداری تجهیزات است. بنابراین باید سایر راه‌های تامین بودجه را نیز برای بهبود وضعیت بررسی کرد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از بررسی طرح های جدید برای تامین بودجه خبرداد و گفت: سازمان در حال بررسی مسیرهای جدید برای تامین بودجه از طریق پروژه‌های بین‌المللی است و باید در این جریان بیشتر فعالیت کنیم.

نصیری در ادامه بیان کرد: البته سازمان می‌تواند در بستر دیگری برای ایمنی مشاغل و خدماتی که خطر ساز هستند، عوارض مقرر کند. شاید این مبالغ در ظاهر ناچیز باشد اما در مجموع می تواند به حل مسائل شهر کمک کند.

او افزود: به عنوان مثال تهیه مخارن آب اضطراری شهر تهران با بودجه کم میسر نبود، بنابراین در قبض آب شهروندان تهرانی مبلغ کمی برای این امر اضافه شد و با مجموع آن مخازن آب اضطراری بدون بودجه شهرداری تهیه و تعبیه شد. سازمان مدیریت بحران در آینده از این دست برنامه‌ها را در دستور کار خود دارد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان تاکید کرد: تلاطم‌های اقتصادی که در مقاطعی بر فضای کشور حاکم است نباید بر سیاست‌های پیشگیری و مدیریت بحران سایه بیندازد.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 14314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =