تازه‌ترین جزئیات از روند مرمت و بازسازی میدان حسن آباد

دیو سالار گفت: عملیات گچ‌کاری و درب پایین سازه میدان حسن آباد به اتمام رسیده و تنها کار باقی‌مانده نصب گنبد ساختمان است.

شاپور دیوسالار معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر در تشریح آخرین جزئیات روند مرمت و بازسازی میدان حسن آباد گفت: پس از وقوع آتش سوزی در میدان حسن آباد، جهت تعیین سازوکار مرمت و بازسازی این بنای تاریخی بین شهرداری تهران، میراث فرهنگی و دانشگاه تهران تفاهم نامه‌ای به امضاء رسید و بر اساس همان تفاهم نامه کار مرمت نما و جداره آن بر عهده سازمان زیبا سازی شهرداری تهران قرار گرفت.

معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران افزود: در حال حاضر عملیات گچ کاری و درب پایین سازه انجام شده است و تنها کار باقی‌مانده نصب گنبد ساختمان است که باید پس از نصب ستون‌های داخل بنا از سوی مالک نصب شود زیرا تا مالک مجموعه به نصب ستون های داخل ملک اقدام نکند نمی‌توان گنبد را نصب کرد.

دیو سالار در پاسخ به این سوال که چرا مالک هنوز کار مرمت و بازسازی فضای داخلی ملک را به سرانجام نرسانده است، گفت: بر اساس تفاهم نامه مالک برای انجام هرگونه عملیات فنی و عمرانی در داخل بنای ساختمان حسن آباد باید موافقت میراث فرهنگی و شهرداری منطقه را جلب کند که همین امر موجب بروز تاخیر در تکمیل بنا شده است. 

او با بیان این مطلب که مالک ساختمان پای کار است، ادامه داد: به دلیل زمان‌بر شدن نصب ستون های سازه که به واسطه آن کار نصب گنبد به سرانجام برسد، نصب گند ساختمان آسیب دیده حسن‌آباد از بخش نخست فعالیت مرمت و بازسازی که در حیطه وظایف سازمان زیبا سازی شهرداری تهران بود خارج شد و زمانی که مالک نصب ستون های داخلی ساختمان را انجام دهد بلافاصله گنبد سازه از سوی سازمان زیباسازی نصب می‌شود.

معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که کار نصب گنبد ساختمان حسن آباد چه زمانی به سرانجام می رسد، گفت: تمام نقشه‌های مالک ساختمان باید به تایید میراث فرهنگی برسد و هنوز برای ما مشخص نیست که این اقدام چه زمانی نهایی شود اما سازمان زیبا سازی شهرداری تهران پای کار است و هرگونه کمکی لازم باشد انجام می‌دهد.

دیو سالار ادامه داد: از شهریور ماه که من مسئولیت حوزه را به عهده گرفتم نزدیک به ۸ طرح با پیشرفت ۵۰ درصد در دستور کار مدیریت شهری بود که به لطف خدا در حال به سرانجام رسیدن است.

او در پاسخ به این سوال که آیا شکل کاربری ساختمان میدان حسن آباد پس از بازسازی تعیین شده است یا خیر گفت: ما در شهرداری تهران پیشنهادهای خود را در این حوزه دادیم تا بر اساس قدمت بنا رویکرد کاربری ملک بیشتر فرهنگی باشد. 

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 14361

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =