۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 14485
بهره برداری از ۱۱ سرویس بهداشتی عمومی تا پایان آبان ۱۴۰۰

شهر تهران کمبود سرویس بهداشتی عمومی ندارد اما ناخوانا بودن مسیر آنها باعث مشکل دسترسی شهروندان می شود. این در حالی است که به زودی ۱۱ دستگاه جدید در دو پهنه شمال و جنوب شهر به بهره برداری می رسد.

شاپور دیوسالار معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر در تشریح آخرین وضعیت احداث سرویس بهداشتی های عمومی تهران گفت: تکمیل و بهره برداری از ۱۱ دستگاه سرویس بهداشتی تا پایان آبان ماه در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد که از این تعداد ۶ دستگاه در پهنه شمال و ۵ دستگاه در پهنه جنوب پایتخت است.

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران با بیان این مطلب که هر دستگاه از سرویس های بهداشتی دارای ۶ چشمه است، افزود: سرویس های بهداشتی پهنه جنوب پایتخت تکمیل و تحویل مناطق شده است اما سرویس های بهداشتی پهنه شمال شهر تا آخر ماه تحویل مناطق می شود.

دیو سالار ادامه داد: در معاونت برنامه ریزی درباره طرحی کار کردیم که نشان داد در پایتخت ۹ هزار چشمه سرویس بهداشتی قرار دارد و از لحاظ تعداد سرویس بهداشتی کمبودی در تهران نداریم و آن‌چه که موجب اشکال در استفاده از سرویس های بهداشتی در شهر شده است موضوع محل قرار گیری سرویس های بهداشتی و ناخوانا بودن آن ها از سوی شهروندان است.

او بیان کرد: ناخوانا بودن سرویس بهداشتی عمومی به معنی این است که آدرس دقیقی از محل سرویس های بهداشتی در دسترس عموم مردم نیست که برای حل این مشکل پیشنهاد شد از اپلیکیشن و تابلو استفاده شود و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.  

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران با اشاره به این موضوع که بیشترین تعداد سرویس های بهداشتی عمومی در بوستان های شهر قرار دارند، افزود: مشکل کمبود سرویس های بهداشتی عمومی در خیابان های انقلاب، میرداماد، شریعتی، پاسداران، جمهوری و دیگر خیابان های اصلی شهر حس می شود که اصلی ترین مشکل در این زمینه تامین زمین و ملک برای احداث سرویس بهداشتی است که یکی از راهکارهای حل این مشکل پیش بینی سرویس های بهداشتی تک چشمه در فضاهای خالی خیابان‌های اصلی است.

دیوسالار با اشاره به این موضوع که مشکل جانمایی سرویس های بهداشتی سیار بحث نگهداشت آن است، ادامه داد: اگر موضوع نگهداشت سرویس های سیار در سطح شهر حل شود مشکلی در نصب و به کارگیری سرویس های بهداشتی پرتابل(قابل حمل) در تهران نخواهیم داشت.

او بیان کرد: یکی از پیشنهاد های مطرح شده برای حل مشکل کمبود سرویس بهداشتی در شهر تامین سرویس بهداشتی توسط مال های تجاری بزرگ مقیاس است که بیشتر در محدوده های پرتردد در حال ساخت هستند.

معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیبا سازی شهرداری تهران افزود: از دیگر اقدام هایی که می توان در مسیر تامین سرویس بهداشتی عمومی در سطح شهر انجام داد احداث سرویس بهداشتی در فضای باز میادین میوه و تره و ایستگاه های مترو است که می تواند بخشی از مشکل نبود سرویس بهداشتی عمومی در خیابان های اصلی را از بین ببرد.

۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 14485

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =