نخبگان شهر باید از سطح محلات شناسایی شوند

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران گفت که نخبگان باید از سطح محلات پایتخت شناسایی شوند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، لطف الله فروزنده، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در نشستی با رئیس و معاونین مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: نخبگان شهر باید از سطح محلات شناسایی شوند و مردم باید با این مرکز آشنایی کامل داشته باشند.

فروزنده افزود: تولید گفتمان و گفتمان سازی در مباحث مدیریت شهری به منظور جذب مشارکت نخبگان و مردم یکی از راهکارهای موثر حل مشکلات است. در این ارتباط مرکز مطالعات به عنوان کانون گفتمان سازی، باید شیوه نامه ای را تهیه و چارچوب کار را مشخص کند.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت: پیوند برنامه سوم شهرداری تهران با سایر مباحث از موضوعات اصلی است که در بازبینی برنامه ها باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین مسایل شهر تهران فراگیر هستند و به سایر موضوعات پیوستگی دارند لذا حل این مسایل مستلزم نگاه کلان است.

لطف الله فروزنده در رابطه با مسائل مدیریت شهری بیان کرد: مسائل ما عموما مدیریتی است و با ارتقای مدیریت بسیاری از مسایل حل خواهد شد در این ارتباط تشکیل کارگروه ارتقای مدیران لازم است. مدیران شهری باید با تدبیر و تفکر عمل کنند.

در ادامه این نشست محمد حسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ضمن معرفی و ارائه فعالیت های علمی مرکز مطالعات گفت: جهان در آستانه ورود به قرن جدید است و باید برای آینده تهران برنامه ریزی داشته باشیم و گزارش های سده به عنوان مبنای تحلیل اقدامات گذشته و برنامه ریزی گام دوم انقلاب می توانند موثر باشند.

در ادامه این نشست معاونین مرکز مطالعات گزارشی از پروژه های پژوهشی و پیوند آن ها با مسائل جاری مدیریت شهری ارائه کردند. 

در پایان این نشست از چند کتاب مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران رونمایی شد و معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران طی بازدیدی از بخش های مختلف مرکز مطالعات با کارکنان این مرکز دیدار کرد.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 14366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =