برگزاری آیین نکوداشت و نامگذاری کتابخانه زنده یاد دکتر مهری سویزی

آیین نکوداشت و نامگذاری کتابخانه زنده‌یاد دکتر مهری سویزی، استاد برجسته تعلیم و تربیت و عضو شورای اندیشه ورز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، روز سه‌شنبه ۲۵ آبان برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، شیوا مقدم رییس فرهنگ‌سرای خانواده از برگزاری آیین نکوداشت و نامگذاری کتابخانه زنده‌یاد دکتر مهری سویزی استاد برجسته تعلیم و تربیت و عضو شورای اندیشه ورز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

رییس فرهنگ‌سرای خانواده گفت: این نامگذاری برای قدردانی و ارج نهادن از کوشش‌ها و زحمات ارزنده آن بانوی فرزانه و به منظور بهره‌مندی شهروندان از آثار و آراء زنده‌یاد دکتر مهری سویزی روز سه‌شنبه ۲۵ آبان‌ ساعت ۱۵ با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و آموزشی در فرهنگ‌سرای خانواده برگزار می‌شود.

وی افزود: در ادامه این برنامه «کتاب واکاوی مسائل خانواده» آخرین اثر مهری سویزی رونمایی می‌شود. او در مقدمه کتاب خود نوشته است که وضعیت خانواده در هر کشوری با شاخص‌هایی چون میزان ازدواج، طلاق، فرزندآوری، تداوم و رضایتمندی اعضای خانواده سنجش و ترسیم می‌شود که در حال حاضر با توجه به این شاخص‌ها خانواده سرنوشت دردناکی را در جهان دارد. این کتاب حاصل نگرش و نگارش محققانه جمعی از نویسندگان است که آن را از جذابیت علمی برخوردار نموده و ما امیدواریم با این حرکت بتوانیم گامی در جهت کاهش مشکلات جامعه و اتخاذ تصمیم گیری‌های صحیح برداریم. 

وی گفت: زنده‌یاد سویزی در جهت تبیین شخصیّت متین زن و نیز تحکیم نهاد خانواده در فرهنگ اسلامی و ایرانی، اهتمامی بلیغ داشت و «خانواده کارآمد و متعالی»، «تعلیم و تربیت قرآنی» و «احیای نقش های والدینی در چهل گفتار فاطمی» از کتاب های اوست. 

مهری سویزی دانش آموخته دکتری عرفان اسلامی و استاد تعلیم و تربیت بود، نگارش ۱۵ جلد کتاب و بیش از ۴۰۰ مقاله در حوزه‌های مطالعات زنان و مدیریّت خانواده و نیز برنامه ریزی امور فرهنگی، حضور فعّال و مؤثّر در برنامه‌های رسانۀ ملّی به عنوان بانویی توانا و فرزانه از جمله فعالیت‌های موثر این فرهیخته‌ی انقلابی بود.

کتابخانه زنده یاد دکتر مهری سویزی در خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 14381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =