واکسیناسیون بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان آسیب پذیر، معتادان متجاهر، اتباع و کودکان کار

محمدامین توکلی زاده از واکسیناسیون بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان آسیب پذیر، معتادان متجاهر، اتباع، کودکان کار و زباله گرد توسط شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاون شهردار تهران صبح امروز در گفت و گو با برنامه «صبح بخیر ایران»  گفت: به خاطر داریم که مردم برای دریافت واکسن در چند ماه گذشته به مرزهای ارمنستان رفته بودند و پشت صف‌های طولانی دریافت واکسن شرایط سختی را تجربه کرده بودند، اما در حال حاضر شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که ما از مردم خواهش می‌کنیم برای دریافت واکسن در محل زندگی خود اقدام کنند، با این حال، هنوز تعدادی از شهروندان دربرابر این مسئله متاسفانه مقاومت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران درباره نوع همکاری با دولت در روند واکسیناسیون عمومی تهران عنوان کرد: بعد از کار بزرگی که دولت انجام داد و واکسن مورد نیاز را در کمترین زمان ممکن فراهم کرد، شهرداری تهران هم خود را موظف دید تا در این فرایند جهت تسریع و تسهیل روند واکسیناسیون اقدام کند.

به گفته توکلی زاده؛ تمام امکانات شهرداری تهران، از جمله فرهنگسرا، مجموعه‌های ورزشی و سوله‌ها برای واکسیناسیون عمومی شهروندان به خط شده اند تا جامعه دوباره به حالت طبیعی قبل از کرونا بازگردد و شعار شهرداری مبنی بر «تهران دوباره جان می‌گیرد» معنا یابد.

او بیان کرد: برای این مسئله لازم بود که مناطق حاشیه‌ای تهران که محل اسکان معتادان متجاهر، کودکان کار و افرادی که هویت شناسنامه‌ای ندارند و احتمال اینکه در فرایند رسمی واکسیناسیون از این مسئله جا بمانند را مدیریت کردیم تا واکسن خود را دریافت کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به فعال شدن اتوبوس‌های سیار زندگی به منظور واکسیناسیون عمومی شهروندان اشاره کرد و گفت: اتوبوس‌های سیار زندگی را به نقاط محروم و آسیب پذیر تهران فرستادیم و تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان آسیب پذیر، معتادان متجاهر، اتباع، کودکان کار و زباله گردها را پوشش دادیم تا هر چه زودتر تهران به سمت واکسیناسیون حداکثری و کم شدن آمار فوت شدگان خود حرکت کند.

۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
کد خبر: 14474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =