نظارت مالی شهرداری‌ها در حوزه وظایف شوراها است

چمران گفت:دیوان محاسبات تنها می‌تواند حسابرسی‌هایی را انجام دهد که بودجه از سوی دولت به شهرداری ارائه شود و در سایر امور مالی شهرداری، صلاحیت رسیدگی و نظارت مالی بر عهده دیوان محاسبات نیست.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران سه شنبه- ۲۵ آبان ۱۴۰۰- در بیست و چهارمین جلسه شورا ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س) گفت: همان طور که در روایات نقل شده زیارت حضرت معصومه (ع) همانند آن است که حرم امام رضا(ع) را زیارت کردید. وجود آرامگاه ایشان در شهر قم سعادتی برای مردم  آن شهر و ما محسوب می شود.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالروز درگذشت ستارخان سردار ملی عنوان کرد: فردا ۲۶ آبان سالگرد آزادسازی سوسنگرد در سال ۵۹ است. سوسنگرد یک از شهرهای مهم خوزستان در نزدیکی اهواز است. این شهر برای دشمن مهم بود چون سوسنگرد راهی برای دسترسی آسان به اهواز بود.  

چمران افزود: روز ۲۳ آبان حمله انجام و سوسنگرد محاصره شد و روز ۲۵ آبان حتی تانک های عراقی وارد شهر شدند و رزمندگان یکی از این تانک ها را هدف قرار دادند. این تانک تا سال ها در کنار پیاده رو در شهر بود اما به دلیل مشکلاتی که این تانک ایجاد کرد، چند سال قبل برداشته شد که کار خوبی هم نبود چون قراربود این تانک خاطره  هجوم عراقی ها به خاک ما را زنده نگه دارد.  

او ادامه داد: شب ۲۵ آبان عملیات آزادسازی سوسنگرد با تلاش شهید چمران و حمایت مقام معظم رهبری و درنهایت با فرمان امام خمینی(ره)  آغاز و در نهایت با همیاری ارتش، سپاه و عشایر ظهر روز ۲۶ آبان سوسنگرد آزاد شد. یاد وخاطره این روز را گرامی می داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: مدت ها قبل دیوان محاسبات اعلام کرده بود که حسابرسی های شهردای را باید مانند دیگر دستگاه های دولتی انجام دهد تا این که از معاونت حقوقی مجلس استفسار شد و شورای نگهبان اعلام کرد این موضوع به دیوان محاسبات ارتباطی ندارد و شورا ها باید آن را تعیین کنند.  

چمران ذکر کرد:‌ ۱۵ آبان ماه امسال رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ای رسمی خطاب به رئیس دیوان محاسبات نوشته است بر اساس قانون نظارت مالی بر شهرداری‌ها در حوزه وظایف شورای شهر تعیین شده و رسیدگی و حسابرسی آن نیز برعهده آنهاست.  

او اضافه کرد: دیوان محاسبات تنها بر اساس این نامه می‌تواند حسابرسی‌هایی را انجام دهد که بودجه از سوی دولت به شهرداری ارائه شود و در سایر امور مالی شهرداری صلاحیت رسیدگی آن بر عهده دیوان محاسبات نیست.  

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد:‌  از عصر روز گذشته در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی مباحثی به نقل از بنده منتشر شده که به هیچ عنوان صحت ندارد. در این نقل قول از من ذکر شده که کارکنان شرکت واحد به دلیل اینکه حقوق بالایی دریافت می کنند، باید بن‌های دریافتی آنها قطع شود.  

چمران افزود: در خبرها مباحث دیگری علیه شهردار تهران و من منتشر شده که صحت ندارد و برخی از مسائل مطرح شده اصلا ارتباط با شهرداری ندارد.  

او گفت: شب گذشته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با من تماس گرفت و اعلام کرد کارکنان به دلیل این موضوع گلایه‌مند شده و فضای اتوبوسرانی تغییر کرده است که من همانجا اعلام کردم بنده هیچ صحبتی در هیچ رسانه و فضایی در این زمینه نداشتم و این موضوع برای تخریب بیان شده است. خطاب به همه کارگران و کارکنان شرکت واحد می‌گویم فریب این حرف‌ها را نخوریم چون پس از بررسی ها مشخص شد ریشه این حرف از خارج از کشور بوده است.

۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 14488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =