برگزاری آئین رونمایی از کتاب های منتشر شده سازمان نوسازی شهر تهران

همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی از 4 کتاب منتشر شده سازمان نوسازی شهر تهران رونمایی شد.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، آئین رونمایی از 4 کتاب محله (کتاب محله شیخ هادی، کتاب محله مهرآباد، کتاب محله دروازه شمیران و کتاب محله نازی آباد)، کتاب مسابقه ایده ها برای انطباق کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری و کتاب گودهای شهر تهران با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، تیم راهبری و دست اندرکاران مربوطه برگزار شد.

کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این مراسم با بیان این که برای تدوین و تألیف کتاب های محله زمان زیادی صرف شده است و کاری نبوده که ظرف مدت 6 ماه و یا یکسال به نتیجه رسیده باشد، از زحمات کلیه دست اندرکارانی که در این اقدام ارزشمند فرهنگی نقش داشتند، تشکر کرد و گفت: امیدوار هستم این حرکت به یک جریان پایدار در میان فعالیت ها و اقدامات سازمان تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران بر ضرورت ارائه مناسب و اطلاع رسانی شایسته کلیه اقدامات ارزشمند و با کیفیتی که در حوزه های مختلف سازمان از جمله انتشار کتاب، تهیه طرح های موضعی، اجرای پروژه های کالبدی و ... صورت می گیرد، تأکید و عنوان کرد: با توجه به این که تدوین کتاب های محله، رویکرد مشارکتی داشته و با حضور و گوش دادن به روایت های اجتماعات محلی، نگارش و تألیف شده اند، بهتر است آنها را به جریانی تبدیل کنیم که با دعوت از نویسندگان و با حضور ساکنان محله بصورت هفتگی در فضای موجود در هر محله روخوانی شده و در اختیار علاقمندان قرار گیرند.

علی اکبری با اشاره به این که در حال حاضر قالب های متنوعی برای این که کتاب ها بیشتر دیده و خوانده شوند وجود دارد، متذکر شد: کتاب های الکترونیک و یا (eBooks) اعتباری برابر با نسخه های چاپی دارند و پیشنهاد من این است که نسخه الکترونیکی کتاب های محله نیز به موازات نسخه چاپی در دسترس علاقمندان قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، گفت: قالب های جذاب دیگری که اخیراً در جامعه رواج پیدا کرده و علاقمندان زیادی دارد، پادکست  (podcast) و یا کتاب صوتی (audio book) است که با توجه به این که کتاب های محله، جنبه روایی دارند و به تاریخچه محله و روایت اهالی محله می پردازند، می توان از این ظرفیت برای افزایش مخاطب کتاب های محله استفاده کرد.

شایان ذکر است؛ کتاب های محله ایران، بریانک، دولاب، فرحزاد، خلیج فارس، کن، جوادیه، جوانمرد قصاب، قیام، امامزاده عبدالله، طیب و امیریه پیشتر منتشر شده و کتاب های محله نظام آباد، امامزاده حسن، اتابک و یافت آباد نیز در دست تدوین است. علاقمندان می توانند برای تهیه کتاب های منتشر شده از طریق انتشارات همشهری اقدام کنند.

۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 14489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =