جمع آوری روزانه ۵۰۰ تن زباله در تهران

عطایی گفت: برخورد با اصناف زباله ساز متخلف، مصوبه شورای شهر تهران را دارد، اما اصناف صنعتی به دلیل کاهش هزینه های جمع آوری، زباله های خود را در دریچه ها می ریزند.

به گزارش خبرنگار شهر، اصغر عطایی مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند پاکسازی انهار و مسیل های پایتخت که امروز - چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰- برگزار شد با اشاره به این موضوع که در تهران ۵۳۰ کیلومتر کانال و مسیل، ۱۷۰ کیلومتر لوله گذاری و ۱۰ هزار کیلومتر انهار مویرگی وجود دارد، گفت: این شبکه به شکل شبانه روز پاکسازی می شود که از مشکلاتی که در گذشته در زمان بارش برای شهر و شهروندان ایجاد می شد جلوگیری شود.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به این مطلب که بازدید امروز تنها از بخشی از سیستم جمع آوری آب های سطحی بود، افزود: اختلاف سطحی حدود ۹۰۰ متر بین شمال و جنوب پایتخت وجود دارد که موجب می شود در زمان بارش، آب به سرعت حرکت می کند و اگر مدیریت بارش ها نباشد این حرکت آب موجب بروز مشکل می شود.

عطایی ادامه داد: در حال حاضر در منطقه جنوب تهران در حوضچه آرامش سیلاب صالح آباد حضور داریم که بخشی از آب های سطح ۱۲، ۶،۱۱،،۱۹ جمع آوری و به این محل انتقال داده می شود و بعد از پسماندگیری آب باقیمانده با سرعت ۱۳.۵ کیلومتر به رودخانه کن ریخته می شود.

او بیان کرد: آب های مناطق ۲،۹،۵ در غرب تهران مستقیم به رودخانه کن ریخته می شود و آب مناطق شرق تهران نیز به دشت ورامین ریخته می شود.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود: شهر موجودی زنده است و مهم آن است کنترل و پایش مستمر در ان انجام شود تا ۵۳۰ کیلومتر کانال دچار مشکل نشود و شهروندان اطلاع داشته باشند انهاری که مشاهده می شود گرفتگی مقطعی دارد به دلیل دورریزهای شهروندان است.

عطایی ادامه داد: در بارندگی اخیر تلاش شد تا شهر دچار مشکل نشود و امروز مشاهده شد در چندین متر زیر زمین کارگران در حال کار هستند و اگر دور ریزها کم شود آنقدر سختی برای جمع آوری پسماند از زیر زمین وجود ندارد.

او بیان کرد: روزانه در کمترین میزان، ۸۰ عدد کامیون پسماند در سطح شهر جمع آوری می شود که از بعد تناژ، نزدیک به ۵۰۰ تن می شود و سختی کار خروج پسماند از زیر سطح زمین است.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران افزود: خوشبختانه امسال امکانات بسیار مناسبی در بخش جمع آوری آب های سطحی وارد چرخه کار شد که نمونه آن  ۱۹ دستگاه جنتکس بود. همچنین در ۱۲۴ ناحیه تهران تمام امکانات به شکل ارابه ای کامل در اختیار آنها قرار دارد.
 
عطایی ادامه داد: در حوزه برف روبی امسال ۳۰۴ دستگاه تخصصی نمک پاش و برف روب وارد دستگاه مدیریت شهری شد که حتی برخی شهرها ۲ دستگاه آن را ندارند و اگر درست مدیریت شود شهر دچار مشکل نخواهد شد.

او بیان کرد: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل می تواند با اصناف زباله ساز برخورد کند و این موضوع مصوبه شورای شهر تهران را نیز دارد و برخورد لازم هم می شود، اما اصناف صنعتی به دلیل کاهش هزینه های جمع آوری زباله های خود را در دریچه ها می ریزند.

۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 14534

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =