تولید روزانه  ۳۰۰ تن پسماند در میادین میوه و تره بار

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از برنامه ریزی برای تبدیل پسماند میادین میوه و تره بار به کود با ایده های نو، برنامه ریزی های سازمانی و استفاده از تجربه های موفق خبر داد.

شادی مالکی معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت تناژ و تبدیل پسماندهای سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: ما در سازمان مدیریت پسماند ۴ پهنه در نظر گرفتیم تا تمام ضایعات حجیم مانند سرشاخه ها و پسماند میادین میوه و تره بار به این سایت ها منتقل و تبدیل کنیم.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان این مطلب که پیش تر سرشاخه ها و پسماند میادین میوه و تره بار به سایت دفع پسماند آرادکوه منتقل می شد، بیان کرد: سال گذشته یکی از سایت های جمع آوری پسماند حجیم در منطقه ۱۸ تهران افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و امسال نیز سایت آبعلی را در دستور کار خود قرار دادیم و به دنبال ادامه همین مسیر در دیگر پهنه ها هستیم.

مالکی ادامه داد: پسماند منتقل شده به کود گرانول تبدیل می شود و در اختیار مناطق و پیمانکاران برای استفاده در فضای سبز قرار می گیرد.

او در پاسخ به این سوال که تناژ پسماند تولید شده میادین میوه و تره بار در روز چه میزان است، گفت: در حال حاضر میزان پسماند تولیدی میادین میوه و تره بار در روز عددی در حدود ۳۰۰ تن است.

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: از این تناژ پسماند ورودی از میادین میوه و تره بار (۳۰۰ تن در روز) ۲۰ تن آن در صنایع تبدیلی به کود مصرفی تبدیل می شود و ما در سازمان مدیریت پسماند به دنبال این هستیم که میزان تولید کود با استفاده از صنایع تبدیلی را افزایش دهیم.

مالکی ادامه داد: در سازمان پسماند به دنبال این هستیم با ایده های نو، برنامه ریزی های سازمانی و استفاده از تجربه های موفق در حوزه تبدیل پسماند میادین میوه و تره بار به کود موفق عمل کنیم.

او در پاسخ به این سوال که برنامه ای برای عرضه کود تولیدی به شهروندان نیز از سوی سازمان مدیریت پسماند پیش بینی شده است یا خیر، گفت: به دلیل گسترده بودن فضای سبز شهر تهران در حال حاضر میزان کود تولیدی در حد استفاده فضای سبز است و با افزایش ظرفیت تولید می توان آن را در اختیار شهروندان نیز قرار داد.

۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 14550

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =