چهار عنوان کتاب با موضوع تاریخ تهران منتشر شد

همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، ستاد گردشگری شهرداری تهران کتاب های «سیر تاریخی گردشگری تهران»، «تهران در جنگ»، «کاروانسراهای تهران» و «کاروانسرای ظل السلطان» را منتشر کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، کتاب «سیر تاریخی گردشگری تهران» با موضوع سیر تاریخی و نقش کلانشهرها در یکصد سال گردشگری ایران به ویژه خدمات شهری و گردشگری به تالیف محمد حسین ایمانی خوشخو در ۲۷۳ صفحه منتشر شده است.

کتاب «تهران در جنگ» به قلم مرتضی رحیم نواز گزارش کوتاهی است از دست اندازی بیگانگان، زیاده خواهی پادشاهان تا پیکار و پایداری مردمان مقاوم شهر تهران در برابر هجمه های داخلی و خارجی. مقاومت مثال زدنی مردم تهران در مقابل حملات هوایی رژیم بعث عراق در سال های پایانی دفاع مقدس از جمله این پایداری هاست که ستاد گردشگری معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با انتشار این اثر به بازشناسی تاریخ تهران از منظری دیگر پرداخته تا جلوه هایی از تجربه زندگی، تحکیم هویت ملی و وفاق اجتماعی به تهران پژوهان، فعالان و علاقمندان حوزه گردشکری عرضه کند.

همچنین، همزمان با نخستین «همایش ملی کاروانسراهای ایران» که در تاریخ پنجم و ششم اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار شد، کتاب های مجموعه مقالات این همایش و کاروان سرای ظل السلطان منتشر شد.

کتاب «مجموعه مقالات نخستین همایش کاروانسراهای ایران، گذشته، حال و آینده» در ۴۹۶ صفحه و در سه بخش توسط نادر کریمیان سردشتی و محمدرضا جلیلوند گردآوی و تدوین شده است.

براساس این گزارش کتاب «کاروانسرای ظل السلطان» به پژوهش امید پرواز نیز در ۲۲۱ صفحه در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 14554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =