آتش سوزی ساختمان دو طبقه در اتابک/مصدومیت ۳ کارگر کارگاه کیف و کفش

جلال ملکی جزئیات حادثه آتش سوزی در ساختمان دو طبقه در محله اتابک که منجر به مصدومیت ۳ کارگر تولیدی کیف و کفش شده را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در تشریح جزئیات حادثه آتش سوزی در ساختمان دو طبقه در محله اتابک تهران گفت: ساعت ۲۱:۲۲ یک مورد آتش سوزی در ساختمانی قدیمی در موقعیت خیابان ذولفقاری در محله اتابک بالاتر از خیابان منصور به سامانه آتش نشانی اعلام شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: ۳ ایستگاه آتش نشانی به همراه تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند و پس از گذشت ۳ دقیقه به موقعیت حادثه رسیدند و مشاهده شد در ساختمان قدیمی ۲ طبقه به مساحت ۱۰۰ متر که بر خیابان آن یک‌باب مغازه قرار داشت طبقه همکف به عنوان کارگاه مصنوعات چرمی و کیف مورد بهره برداری قرار گرفته است.

ملکی ادامه داد: آتش نشانان مشاهده کردند حجم زیادی از کالای تولید شده به همراه مواد اولیه مانند توپ های پارچه در محوطه کارگاه و راهرو چیده شده و طبقه بالای هم کف نیز محل اسکان کارگران بود.

او افزود: ۶-۷ کارگر که بیشتر آنها تابعیت کشور افغانستان را داشتند در آنجا کار و استراحت می کردند و زمانی که آتش نشانان به محل حادثه رسیدند مشاهده کردند که تمام بنا دچار آتش سوزی شده و تنها آتش به مغازه بر خیابان سرایت نکرده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: مشاهدات نشان می داد قبل از رسیدن آتش نشانان انفجاری در محل حادثه رخ داده است و پس از رسیدن آتش نشانان نیز چند انفجار دیگر رخ داد که به نظر می رسید علت آن وجود بشکه های چسب در محل کارگاه بود.

ملکی افزود: آتش نشانان در ابتدای کار متوجه شدند دو نفر از کارگران در شرایط نا ایمنی محبوس شده اند که نیروهای عملیاتی همزمان با عملیات اطفا حریق خود را به محل محبوس شدن این دو تن از کارگران رساندند.

او بیان کرد: خوشبختانه دو تن کارگر محبوس شده زنده اما مصدوم از محل حادثه خارج شدند و به همراه یک نفر دیگر از کارگران که توانسته بود خود را نجات دهد اما مصدوم شده بود تحویل نیروهای اورژانس شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: مدت زمان زیادی است که آتش مهار شده اما بخشی از دیوار ملک به دلیل چند انفجار رخ داد تخریب شده است و نیروها آتش نشانی مشغول لکه گیری و ایمن سازی محل حادثه هستند.

۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
کد خبر: 14587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =