لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان محلی برای ایجاد شهر هوشمند

محمدجواد خسروی در دیدار با نخبگان، اداره امور شهر و تحقق شهری هوشمند را در گروی بهره مندی از ایده های خلاقانه دانست.

به گزارش شهر و به نقل از روابط شهرداری منطقه۹، خسروی با اعلام این خبر گفت: برنامه های متنوعی را برای اجرا در نظر داریم که در این راستا نیازمند یاری نخبگان محلی هستیم. تشکیل دبیرخانه نخبگان با استفاده از ایده ها و نظرات به منظور ایجاد شهر هوشمند  یکی از برنامه های جدی ما است.
شهردار منطقه ۹ با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که نخبگی را استعداد و ظرفیت ذهنی معرفی کردند و توصیه ایشان به قدرشناسی از این حقیقت و نعمت است، گفت: بنا به توصیه رهبری معظم، این قدرشناسی باید براساس کار و تلاش انجام بگیرد.
خسروی تاکید کرد: رویکرد مدیریت ارشد شهری استقبال از همین ایده های نو به منظور اداره امور شهر است که در این راستا شهردار تهران نیز بر بهره مندی از ظرفیت فکری و اجرائی نخبگان تاکید دارد و به این منظور شهرداری منطقه ۹ این آمادگی را دارد تا ضمن تعامل، زمینه های لازم برای مشارکت شهروندان و نخبگان در اداره امور شهر را فراهم کند.
او خاطرنشان کرد: پی گیر طرح های قابل اجرا هستیم تا اجرایی شود و می بایست فضایی برای مردم ایجاد کنیم که از زندگی در شهر لذت ببرند.
شهردار منطقه۹ در ادامه اضافه کرد: با توجه به کمبود سرانه های ورزشی در منطقه پیگیر راه اندازی مجموعه های ورزشی در سال آینده هستیم، ضمن اینکه در تلاشیم تا مجموعه کوثر را تا ۲۲ بهمن به بهره‌برداری برسانیم و سبب ارتقای سرانه های ورزشی شویم.
خسروی خاطر نشان کرد: همچنین درصدد افزایش سرانه های فضای سبز در منطقه با توجه به کمبود آن نسبت به میانگین سرانه در شهر تهران نیز هستیم.
او در خاتمه تاکید کرد که به منظور پیشبرد اهداف مدیریت شهری استفاده از شهردار محله با ظرفیت اهالی محل از جمله نخبگان مد نظر است.

۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 14590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =