عدالت محوری سرلوحه بودجه ریزی در سال آینده خواهد بود

طرح رصد با محوریت عدالت برنامه و بوجه‌ریزی در شهر تهران از سوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در منطقه ۸ اجرا شد.

 به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۸، در این دوره از طرح «رصد» نشست عدالت برنامه و بوجه‌ریزی در شهر با حضور میثم مظفر، احمد صادقی و علیرضا نادعلی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه و اعضای شورایاری محلات منطقه، نخبگان و معتمدان برگزار شد.

هدف مدیریت منطقه۸ به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام در منطقه است

شهردار منطقه۸ در آستانه فصل بودجه ریزی شهرداری تهران گفت: یکی از ویژگی مهم منطقه شب و روز روشن آن است چرا که ۷۵ درصد پهنه مسکونی دارد و سکونت در این منطقه پایدار است.

تنهایی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد اقلیت های دینی در این منطقه ساکن هستند افزود: با وجود ۲۵۰ هیئت مذهبی، ۵۶ مسجد و کلیسا سرانه های فرهنگی ورزشی و فضای سبزی منطقه پایین است.

 او با اشاره به اینکه اولویت مدیریت منطقه ۸ به پایان رساندن پروژه های نیمه تمام است، عنوان کرد: پیش‌بینی بودجه ۱۴۰۰ منطقه ۸ بر اساس شعار «تهران؛کلانشهر الگوی جهان اسلام» خواهد بود که به واسطه تعامل با  شورایاران و معتمدین نیازمندی ها احصا و بودجه برای آن ها پیش بینی خواهد شد.

محوریت مسجد محله و مدرسه در شهر تهران

در ادامه این جلسه، نادعلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی فرهنگی و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر همسو بودن سیاست‌ها و اهداف شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران تاکید کرد و افزود: حمایت از کتابخانه های کوچک در مساجد و پارک ها و فرهنگ سازی در این خصوص و ترویج فرهنگ مشارکت و توجه به نقاط بی دفاع شهری به ویژه در کنار پل ها و بوستان ها مورد نظر قرار گیرد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: با توجه به بافت شهری منطقه و اینکه سرانه فضای سبز در منطقه۸ پایین است، پیشنهاد کنیم در داخل محلات و حتی در داخل کوچه ها به این مسئله پرداخته شود و از مشارکت مردم در این جهت نهایت استفاده شود. همچنین، باید با کارشناسی مناسب به زیباسازی و فضای سبز برخی اماکن این منطقه مانند میدان نبوت (هفت حوض) و خیابان شهید آیت که محل مراجعه شهروندان سایر مناطق است توجه بیشتری شود.

 سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: خانم تنهایی تنها منصوب بانوی شهردار تهران در دوره مدیریت جدید است و انتظار می رود ایشان با روحیه مادرانه و نگاه اجتماعی و فرهنگی به روح منطقه در کنار کالبد آن توجه داشته باشد.

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران متناظر با بخش وسیعی از تقاضاهای شهروندان خواهد بود

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در ادامه این نشست در منطقه ۸ گفت: در قالب طرح رصد مسائل و مشکلات هر منطقه از طریق مراجعه به شورایاری‌ها، معتمدان، نخبگان، مدیران سرای محلات و فعالان اجتماعی فرهنگی احصا می شود و تلاش می کنیم با توجه به ترجیحات شهروندان هر منطقه در بودجه ۱۴۰۱ بودجه ریزی مناسبی داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در این منطقه ۶۳ درخواست برسی و ثبت شده است که برنامه ریزی مناسبی برای حل مشکلات با بودجه ریزی مناسب صورت خواهد گرفت.

 او تاکید کرد: دکتر تنهایی شهردار منطقه ۸ جزء انتصابات بسیار خوب آقای دکتر زاکانی است، ایشان در حوزه‌های اجتماعی فرهنگی ذی مدخل  بودند و ما از ایشان حمایت می‌کنیم

مظفر با اشاره به گزارش شهردار منطقه۸ گفت: در ۲ ماهی که خانم تنهایی به عنوان شهردار منطقه منصوب شده اند به مسائل منطقه اشراف پیدا کرده‌اند و این جای بسیار امیدواری است که به مسائل و اولویت های منطقه مسلط شده اند.

منطقه۸ دارای اصالت جمعیتی و انسجام اجتماعی و فرهنگی است

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر نیز در پایان جلسه گفت: ما در طرح رصد مهم ترین دغدغه شهروندان را احصا می کنیم و انتصاب سرکار خانم تنهایی که یک بانوی توانمند در حوزه مدیریت شهری هستند نشان از توجه این دوره مدیریت شهری به بانوان شایسته و توانمند برای اداره شهر دارد.

او تاکید کرد: منطقه ۸ دارای اصالت جمعیتی است و وضعیت نخبگانی خوبی دارد. طراحی صد میدان، هویتی بی نظیر در منطقه ۸ ایجاد کرده است که معضلات ترافیکی فضای سبز و دسترسی ها را حل کرده و موجب انسجام محلی شده است و به محلات آن هویت داده است. بنابراین، پروژه های شهری باید در جهت حفظ این هویت و اصالت بومی منطقه باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:  ازآنجاکه منطقه ثامن، منطقه خانواده محور مطرح شده است، می بایست در کنار سه "میم" محله، مسجد و مدرسه، منزل را نیز اضافه کنیم چرا که خانواده در تحقق اهداف مدیریت شهری بسیار مهم است و از خانم تنهایی که خود ایده مدار هستند انتظار داریم  به یک مدل و الگو در این منطقه برسند.

۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 14592

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =