برگزاری جلسه هماهنگی کانون پیشگیری از دیابت مناطق به میزبانی منطقه ۷

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ از برگزاری جلسه هماهنگی کانون پیشگیری از دیابت مناطق شهر تهران به میزبانی این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، فائزه دولتی با اعلام این خبر افزود: همزمان با روز جهانی دیابت جلسه هماهنگی فعالیت های دبیران کانون پیشگیری از دیابت با حضور صاحب سرپرست اداره کل سلامت شهرداری تهران و هیات همراه به میزبانی منطقه ۷ برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف از نامگذاری چنین روزی افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با علل، عوارض، پیشگیری و درمان این پدیده است، به لزوم مشارکت خانه های سلامت و اعضای کانون پیشگیری از دیابت برای کنترل و ریشه کنی این بیماری اشاره و عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا با آموزش به شهروندان در خصوص بیماری های مختلف از جمله دیابت شهری سلامت، امن و شاداب بسازیم.

در ادامه جلسه حمید صاحب سرپرست اداره کل سلامت شهرداری تهران، هفته دیابت را فرصتی برای آگاهی بخشی به شهروندان دانست و افزود: در راستای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان تهرانی به عنوان یکی ازاساسی‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری از کلیه دبیران کانون پیشگیری از دیابت می خواهیم مدیریت شهری را در این امر مهم همراهی کنند.

او همچنین بر لزوم شناسایی خیرین محلی برای تامین هزینه های درمان، برگزاری آموزش های مداوم جهت پیشگیری و خود مراقبتی  اصولی، تغییر سبک زندگی اعضای کانون  پیشگیری از دیابت از طریق اموزش، توسعه طرح همتا در محلات ویژه کانون پیشگیری از دیابت توسط خانه های سلامت و کانون پیشگیری از درمان تاکید کرد.

صاحب تاکید کرد: باید تلاش کنیم با آموزش های پیشگیرانه، هزینه های تحمیلی درمان بیماری ها کاهش یابد که در این زمینه کانون های پیشگیری از دیابت و سایر کانون های حوزه سلامت شهرداری تهران نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 14613

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =