نخستین عملیات مشترک بسیح  و شهرداری تهران در هرندی

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با تاکید بر اینکه براساس یک برنامه منسجم از تمام ظرفیت های گروه های جهادی عمرانی، فرهنگی، سلامت و علمی برای ۶ محله آسیب دیده تهران استفاده خواهیم کرد، افزود: از ۵ آذر ماه اولین عملیات مشترک و هماهنگ در تمام عرصه ها در محله هرندی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، یکشنبه- ۳۰ آبان ۱۴۰۰- در حاشیه بیست و پنجمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران گفت: بسیج، یعنی رفع تهدیدات و تبدیل آن به فرصت این جمله برگرفته از فرمایش امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است. بسیج برای رفع تهدیدات متولد شد. یعنی زمانی که تهدید جامعه و مردم را در برگرفت، امام خمینی (ره) با نگاهی الهام بخش فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و از همان روز شاهد کاهش و رفع تهدیدات بودیم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه بسیج تجربه های بسیاری در زمینه رفع مشکلات در حوزه های مختلف دارد، عنوان کرد: بخشی از این تجربه ها در حوزه های نظامی، فرهنگی و سلامت است و به دلیل اینکه ظرفیت بسیج مردمی است، این اشتباه است که بسیج را تنها در قالب پایگاه ها در نظر بگیریم.

سردار حسن زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که آیا بسیج برنامه ای برای مقابله و رفع معضل آلودگی هوا دارد، گفت: ما در موضوع آلودگی هوا و سایر موضوعات اعلام آمادگی کردیم. این موضوعات به طرح و اندیشه جدید نیاز دارد. در بسیج هیأت های اندیشه ورز تخصصی وجود دارد که برای حل موضوعات مختلف می توان از ظرفیت آن ها بهره برد.

او افزود: حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا زمان بر است، اما ما در بسیج نخبگان و متخصصانی داریم که می توان از ظرفیت حضور آن ها در فرهنگسازی برای رفع مشکلات استفاده کرد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با تاکید بر اینکه مساله آلودگی هوا قابل حل است، عنوان کرد: اصلی وجود دارد که هیچ مشکلی نیست مگر راه حل منطقی و علمی برای آن باشد که در واقع رسیدن به آن راه حل و اراده و همت بلند برای رفع آن مشکل مهم است.

سردار حسن زاده در پاسخ به این سوال که برنامه بسیج درخصوص محلات شوش، هرندی و مولوی چیست؟ گفت: متاسفانه در تهران چند محله آسیب دیده وجود دارد و بسیج اخیرا برگرفته از همه تجربیات سال های گذشته قرارگاهی را برای ۶ محله آسیب دیده پایتخت تشکیل داده است.

او با تاکید بر اینکه براساس یک برنامه منسجم از تمام ظرفیت های گروه های جهادی عمرانی، فرهنگی، سلامت و علمی برای ۶ محله آسیب دیده تهران استفاده خواهیم کرد، بیان کرد: از ۵ آذر ماه اولین عملیات مشترک و هماهنگ در تمام عرصه ها در محله هرندی آغاز می‌شود.

۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 14647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =