کلیات طرح فریز املاک پیرامون دانشگاه تهران لغو شد

زاکانی در دومین جلسه شورای شهرداران مناطق درباره آخرین اقدام های انجام شده در حوزه مدیریت پایتخت توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در دومین جلسه‌شورای شهرداران مناطق ۲۲ گانه پایتخت که امروز دوشنبه یکم آذرماه برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: درگذشت سردار بیات فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران که از جانبازان گرامی دفاع مقدس بود را تسلیت عرض میکنم و امیدوارم با اولیا محشور باشد.
شهردار تهران در تشریح برنامه مدیریت شهری برای بوستان های پایتخت با مساحت بالا گفت: ۹ بوستان در پایتخت داریم که از جمله آن ها می‌توان به شیان، کوهسار و یاس فاطمی اشاره کرد که از این ۹ بوستان یک بوستان عمیاتی شده و ۸ بوستان دیگر باقی مانده است.
زاکانی ادامه داد: در بخشی از برنامه ها بیان کردیم این موضوع وارد چرخه ای شود که مشارکت مجموعه های مختلفی را به خود بپذیرد زیرا به عنوان مثال بوستان یاس فاطمی مساحتی بالغ بر ۱۴۰۰ هکتار ، کوهسار بالغ بر ۵ هزار هکتار دارد و یکی از پروژه های بزرگ آینده به سرانجام رساندن همین ۸ بوستان است.
او با تاکید به این نکته که به دنبال کار دارای نقص نیستیم بیان کرد:با معاونت خدمات شهری صحبت شده تا زمینه همکاری دیگر بخش ها در این حوزه را فراهم کند.
شهردار تهران افزود:در حوزه مالی کلان پروژه تعریف کردیم تا زنجیره ای واحد داشته باشیم تا با شکل دهی شرکت ها، کارگزاری ها، تامین سرمایه، صندوق سرمایه قابل معامله در بورس، صندوق زمین و ساختمان و بازار گردانی به موفقیت دست پیدا کنیم.
زاکانی با اشاره به این مطلب که کارگروه بانک، بورس و تامین سرمایه خارجی در مدیریت شهری شکل گرفته است، گفت: ۳ جهت مشخص در حال دنبال است که در نهایت به ارتقا نظام مالی دست پیدا کنیم و در این زمینه ۴ کارگروه فعال و الگویی استخراج شده است تا بر اساس آن بتوانیم خرید های خود را درست انجام دهیم و باید تضمینی  برای اقدام های آتی مدیریت شهری و پروژه های مختلف در حال انجام فراهم شود که تمامی دوستان مکلف به کمک کردن هستند. 
شهردار تهران افزود: همکاران موضوعات را به تفصیل دسته بندی کنند تا پس از آن تکالیف برای معاونت ها شکل بگیرد و در این زمینه باید در هر منطقه جلسه برگزار شود و موضوعات با معاونت های ما تطبیق داده شود و وظیفه معاونت های ما است که در مناطق حضور پیدا و در این زمینه کمک کنند.
زاکانی ادامه داد: ناظر به دانشگاه تهران طرح فریز شدن آن لغو و به ما ابلاغ شده است و وزارت راه نیز موضوع را دنبال می کند اما ناظر به طرح دانشگاه امیرکبیر هنوز اتفاقی جدیدی رخ نداده است.
او بیان کرد: در حوزه مطالبات کل دوستان باید سیستم خود را بازنگری کنند تا راهگشایی شود به عنوان مثال در بازنگری انجام شده در منطقه ۳ پروژه ای در آمد و احصا شد که از بانک شهر ۹ هزار میلیارد تومان مطالبه دارد و و باید تایید کنم ما در شهرداری تهران سالی ۱۳ هزار میلیارد تومان سود بانکی پرداخت می کنیم و این دست پروژه ها برای شهرداری در حال کنتور انداختن است.
شهردار تهران افزود: در بازه ای از زمان بحث تعطیلی مراکز هسته ای مطرح شد که برای باز کردن بحثی تازه در این زمینه فعالیت در بوستان گفت و گو مطرح شد که پیشنهاد از ابتدا مورد خنده قرار گرفت.
زاکانی ناظر به مشکلات پیرامون منطقه ۱۹ گفت: در برخی از مناطق فرصت هایی است که در ظاهر تهدید محسوب می شود اما در باطن به گونه ای فرصت است، از این دست فرصت ها می‌توان  به شن چاله منطقه ۱۸ با ۱۵۸ هکتار اشاره کرد  که امروز با عمق ۱۰۰ متر به عنوان فوق تهدید شناخته می‌شود که اگر خدای نکرده رانش کند می‌تواند بخشی از شهر را ببلعد، یکی دیگر از این دست فرصت های شهری کوره های اجر پزی در منطقه ۱۹ است که باید به کلان پروژه تبدیل شود و روی این پروژه ها با کاربری معین ورود کرد و در قالب  نیازهای شهری فعالیت کرد که موضوعاتی از این دست می تواند با اولویت در کمیسیون ماده ۵ بررسی شود و آن قسمت از مشکلات  که نیاز به جلسه و گفت و گو دارد، جلسه آن تشکیل می شود.
او بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی مدعی بود ۶ هزار میلیارد از ما طلب دارد که پس از تشکیل کارگروه مالی در شهرداری مشخص شد ۱۰ درصد این عدد مطالبه است و الباقی هنوز معلوم نیست و این در حالی است که پیش از صدور حکم من در حال گرفتن ملکی از شهرداری به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود 
زاکانی با اشاره به طرح باغ راه حضرت فاطمه (س) در مناطق ۱۷،۱۸ بیان کرد: طرح باغ راه حضرت فاطمه (س) ۸/۵ کیلومتر طول و عرض ۳۰ متر دارد که مساحت آن بالغ بر ۳۰ تا ۳۵ هکتار است.
او بیان کرد: در طرح باغ راه حضرت فاطمه (س) به دنبال این هستیم طرحی ماندگار در مدیریت شهری از خود به جا بگذاریم تا کاربری های مختلف داشته باشد.
شهردار تهران افزود: در بخش نگهداشت پل های مکانیزه جمع بندی انجام شده و جمع بندی بر این شد تا پل های مکانیزه از سازمان حمل و نقل و ترافیک گرفته شود و مقدمات آن نیز در حال اجرا است.
۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 14703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =