افتتاح پروژه های زیست محیطی در منطقه ۱۹

شهرداری منطقه ۱۹ در نخستین روز آذر مجموعه ای از پروژه های زیست محیطی را افتتاح و تقدیم شهروندان این منطقه جنوبی کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، امروز مراسم افتتاحیه سه پروژه شهری و زیست محیطی با عنوان «کارواش نانو بخار پسماند»، «مرکز بازیافت لاستیک های فرسوده» و «سامانه هوشمند آبیاری مویرگی» با حضور مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، اصغر عطایی مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران، شهردار و معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۹ برگزار شد.  
پیرهادی با حضور در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح های خلاقانه زیست محیطی در این منطقه، آن ها را الگویی برای شهر تهران دانست و خواستار توسعه آن در سایر مناطق به ویژه در شرایط آلودگی هوا شد.
این مسئول عنوان کرد: بکارگیری تکنولوژی های روز دنیا ضمن کمک به حفظ محیط زیست اهمیت زیادی در کاهش هزینه های مدیریت شهر دارد.
مهدی هدایت شهردار منطقه نیز در حاشیه این مراسم به ارائه توضیحاتی درخصوص پروژه های افتتاح شده در حوزه پسماند و محیط زیست پرداخت.  
به گفته او؛ کارواش نانوبخار که در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع راه اندازی شده است، ضمن تجاری سازی پسماند، کمک بسیاری به صرفه جویی در مصرف آب با صرف حداقل آب برای شستشوی خودروها می کند. ضد عفونی سازگار با محیط زیست، کاهش هزینه نیروی کار و هزینه های دفع ضایعات، شستشوی عمیق تر، کاهش حساسیت و حفظ شرایط بهداشتی از جمله مزایای استفاده از اتوواش نانوبخار هستند.
او درخصوص راه اندازی مرکز بازیافت لاستیک های فرسوده نیز گفت: این مرکز برای اولین بار در شهر تهران با هدف کمک به سلامت محیط زیست و کاهش آلودگی های ناشی از لاستیک های فرسوده، جلوگیری از آتش افروزی ها، دپو و دفن لاستیک ها ایجاد شده است.
سامانه هوشمند آبیاری مویرگی از دیگر پروژه های افتتاح شده بود که جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در مراسم افتتاح آن با اشاره به اهمیت استفاده از اینگونه فناوری ها در کاهش و صرفه جویی در مصرف خواستار توسعه این نوع فناوری در شهر تهران شد.  
به گفته او؛  جایگزینی گیاهان مقاوم به جای کاشت چمن برای صرفه جویی در آبیاری از دیگر اقدامات اجرا شده برای کاهش مصرف آب محسوب می شود.
مهدی هدایت شهردار منطقه نیز آبیاری مویرگی را سیستمی هوشمند برای جلوگیری از هدررفت آب دانست که برای اولین بار در کشور در  محیطی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع برای ۱۰۰۰ اصله درخت در جنگلکاری طوبی طراحی شده است. این سیستم ضمن افزایش بازدهی آب مصرفی درختان، باعث آبیاری با فشارهای مختلف، دسترسی بیشتر به آب در مقایسه با آبیاری قطره‌ای و کاهش رشد بیماری‌های قارچی ناشی از رطوبت می شود.
 

۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 14705

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =