باران آلودگی هوای پایتخت را کاهش داد

سه شنبه - دوم آذر ۱۴۰۰- کیفیت هوای شهر تهران ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش خبرنگار شهر، بارش باران در روز گذشته باعث شده تا وضعیت کیفیت هوای شهر تهران از ناسالم برای همه به ناسالم برای گروه‌های حساس تغییر کند. امروز شاخص کیفیت هوای شهر تهران روی عدد ۱۱۵ قرار دارد؛ این درحالی‌ست که حداکثر شاخص روز گذشته برابر با ۱۷۵ بود.

‌براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده  شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز سه‌شنبه (۲ آذر ۱۴۰۰) با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

رشد ناپایداری جوی در طول روز همراه با افزایش تندی باد، پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق مورد انتظار است. با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه از غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و به تبع آن احتمال برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق وجود خواهد داشت.

صبح روز چهارشنبه (۳ آذر ۱۴۰۰) با افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود. وزش باد مؤثر در طول روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

همچنین با کاهش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه هم‌زمان با ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 14723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =