بیشترین درخواست مردم از شهرداری در حوزه خدمات شهری است

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران گفت که بیشترین درخواست مردم از مدیریت شهری پایتخت در حوزه خدمات شهری است.

به گزارش خبرنگار شهر، حسین نظری در بیست و ششمین جلسه شورا گزارشی درباره طرح تحول در نگهداشت شهر ارایه کرد و گفت: دستورالعمل طرح تحول نگهداشت شهر توسط شهردار تهران در تاریخ ۲۵ مهرماه توسط شهردار تهران ابلاغ و اجرای آن از ۲۲ آبان آغاز شد.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران درباره داده های وارد شده به تفکیک معضلات و مشکلات احصا شده و اعلام شده از سوی مردم در سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ بیان کرد: در این سامانه ها  سهم داده های ثبت شده مربوط به هر حوزه متفاوت است که ۵۶/۴ درصد مربوط به حوزه خدمات شهری، ۸/۶ درصد سهم حوزه فنی و عمرانی، ۸/۸ درصد مربوط به حوزه شهرسازی و معماری، ۹/۱ درصد مربوط به حوزه حمل و نقل و ترافیک و  ۱۷/۱ درصد مربوط به حوزه امور اجتماعی و فرهنگی است.

نظری ادامه داد: مجموع داده‌های ثبت شده مربوط به حوزه های شهرداری تهران در سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷،  ۳۴ هزار و ۳۴۸ داده است که درحوزه خدمات شهری با ۱۹۳۶۶ داده بیشترین میزان داده به ثبت رسیده است.

او درباره پراکندگی داده های سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در سطح مناطق به ترتیب اکثریت داده ها گفت: بیشترین داده ها در حوزه خدمات شهری در مناطق ۲، ۱۵ و ۱۸ است. حوزه فنی و عمرانی در مناطق ۴ و ۱۶، حوزه حمل و نقل ترافیک در مناطق ۱، ۴، ۶، ۱۵، ۹ و ۲۱، حوزه امور اجتماعی و فرهنگی در مناطق ۱، ۱۱ و ۱۸ و حوزه شهرسازی و معماری در مناطق ۱، ۱۰ و ۲۱ بیشترین میزان ثبت داده را به خود اختصاص داده اند.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران درخصوص اهم خدمات انجام شده درحوزه خدمات شهری و محیط زیست عنوان کرد: نظافت و شستشوی مخارن و زیر مخزنی، تامین روشنایی نقاط بی دفاع شهری، لایروبی انهار روبسته و کانال ها و حذف زوائد فیزیکی از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری است.

نظری ادامه داد: در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی هم شناسایی و ساماندهی کودکان زباله گرد،شناسایی و ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر و نظارت بر نگهداشت اماکن، فضاها و بناهای ورزشی از مهم ترین اقدامات انجام شده توسط این حوزه است.

او عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک، لکه گیری آسفالت و ساماندهی جدول ها، هم سطح سازی دریچه ها و رفع نواقص علائم ترافیکی از اقدامات مهمی که در شهرداری انجام داده است.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: رفع نقص حصارهای کارگاهی، جمع آوری سد معبر ساختمانی و پاکسازی حاشیه کارگاه های ساختمانی از اهم اقدامات حوزه شهرسازی و معماری است.
نظری درباره مراحل فرآیند ارزیابی طرح تحول نگهداشت شهر ذکر کرد: اخذ گزارش از میزان رضایت شهروندی در سامانه های نظارت مردمی ۱۳۷ و ۱۸۸۸، بررسی میدانی و مصاحبه با معتمدین محلات و شورایاری ها، نظارت و کنترل عملیات اجرایی و تحولات خدمات ارائه شده در سطح شهر توسط ناظرین شهرداری و درنهایت تحلیل و جمع بندی کلیات طرح و رفع نواقص احتمالی مراحلی است که در این طرح طی می شود.
او با بیان اینکه اعتبارات نگهداشت شهر در مناطق ۲۲ گانه در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، گفت: هزینه کرد اعتبارات در حوزه فنی و عمرانی ۳۹ درصد، حوزه خدمات شهری و محیط زیست ۲۹ درصد، حوزه حمل و نقل و ترافیک ۲۱ درصد، حوزه امور اجتماعی و فرهنگی ۹ درصد و درحوزه شهرسازی و معماری ۲ درصد است.

۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 14730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =