هدف طرح صیانت از مدیران شهرداری ارائه خدمات شفاف به مردم است

معاون شهردار تهران گفت: هدف ما در طرح صیانت از مدیران شهرداری پوشاندن تخلفات و عدم پاسخگویی به مردم  نیست بلکه منظور این است که به کسی که شهردار منطقه یا مدیر می شود کمک کنیم تا از مسیر اصلی خود منحرف و دچار تهدیدات و نفوذهای غیر معقول نشود.

به گزارش خبرنگار شهر، حسین نظری در حاشیه یست و ششمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: طرح تحول در نگهداشت شهر ایده ای کلان است که ما در مرحله شروع آن هستیم. برای شروع هر کاری مطالعه، بررسی و احصای مشکلات و شنیدن درد دل های مردم نیاز اصلی است که ما در این طرح این موارد را انجام دادیم تا ابتدا درمان موضعی و سپس برنامه های بلندمدت برای آن در نظر بگیریم.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران افزود: برنامه های بلندمدت با شناسایی مشکلات و گره های موجود و با استفاده از نظر کارشناسان ، نخبگان ، مردم و معتمدین محلی تدوین و پس از آن به شورای شهر ارائه خواهد شد.

نظری ادامه داد: در حوزه حمل و نقل نیز به طور کلی موضوع افزایش ناوگان اتوبوسرانی، قطار های شهری و مترو، نگهداشت، دوباره ذخیره سازی انبارهای نگهداری و تعمیرات ماشین آلات باید به منظور ارائه خدمات بیشتر را در برنامه داریم.

او با بیان اینکه وظیفه ما پاسخگویی به مردم است، عنوان کرد: وقتی در شورای شهر حاضر می شویم باید به هر سوالی که نمایندگان مردم از ما دارند با خلوص نیت و صادقانه پاسخگو باشیم و از آنها کمک بخواهیم تا به ما برای جلب رضایت مردم کمک کنند.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران درباره طرح صیانت از کارمندان و مدیران شهرداری توضیح داد: مقصود از این طرح این است که مثلا از خبرنگاران جرات کار را نگیریم؛ اگر شما جرات سوال از مسئول را نداشته باشید رسالت شما انجام نمی شود. در واقع هدف ما پوشاندن تخلفات مدیران در شهرداری و عدم پاسخگویی به مردم  نیست بلکه منظور این است که به کسی که شهردار می شود کمک کنیم تا از مسیر اصلی خود منحرف نشود و در مسیر خود با قدرت و قوت بیشتری گام بردارد و دچار تهدیدات و نفوذهای غیر معقول نشود و از مسیر اصلی خود بازنماند. این مدیر باید بتواند در مسیر اصلی ترسیم شده به صورت درست و شفاف حرکت کند.

نظری مهمترین موضوع در طرح صیانت را آموزش خواند و توضیح داد: وقتی به بنده تذکر داده شد و آموزش های لازم را دیدم، تکرار این آموزش ها و تذکرات باعث می شود که از انحراف از این مسیر جلوگیری شود.

او در پاسخ به پرسشی درباره تخلفات در مناطق ۵ و ۲ و ۱ در حوزه شهرسازی گفت: ما تازه برسر کار آمدیم و فعلا در حال مطالعه هستیم. از مردم عزیز خواهش می کنیم که وقتی با ما مدیران شهرداری مواجه می شوند از ما نخواهند که خارج از ضابطه عمل کنیم. وقتی به هر اداره ای مراجعه می کنیم ضوابط ان را طی می کنیم اما چرا وقتی با شهرداری مواجه می شویم دنبال اجرای ضوابط نیستیم در حالی که قوانین وضع شده است و طرح تفصیلی و طرح جامع تهران مشخص است. مثلا در بخش هایی قرار نیست بلندمرتبه سازی انجام شود اما اعمال فشار و لابی می شود.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران افزود: آنچه که باعث می شود ما فسادها را کم کنیم آموزش های حین خدمت ، طرح صیانت و تذکر برای قرار گرفتن مدیران در مسیر اصلی و هوشمندسازی موضوعات در شهرداری است اما برای پاسخ به این پرسش که تخلفات در این مناطق صورت گرفته هنوز زود است.

نظری در پاسخ به این پرسش که به گفته چند تن از شورایاران برخی شهرداران بر کارشان ناآشنا هستند و این مساله سبب سوء استفاده پیمانکاران شده، بیان کرد: همه افراد در صحبت کردن آزاد هستند بنابراین هر کسی را بخواهند تخریب می کنند و هر کسی را بخواهند بالا می برند . به نظر من این موارد در محمل قانونی خودش قابل بررسی است و فردی که حائز شرایط است می تواند شهردار را ارزیابی کند و اعلام کند که آن شهردار متخصص و واجد شرایط آن کار هست یا خیر. به نظر می رسد این قضاوتها درست نیست.

او در پایان تاکید کرد: از متخلف حمایت  نمی کنیم و از کسی صیانت می کنیم که می خواهد درست و شفاف کار و به مردم خدمت کند.

۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 14733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =