تجارب ارزنده مدیرعامل شرکت مترو فرصت خوبی برای تحولات مثبت است

آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بعدازظهر امروز دوم آذرماه برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، عباس شفیعی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به فرمایشی از حضرت علی (ع) با این مضمون که «خدای من مرا همین عزت بس که بنده تو باشم و همین سربلندی‌ام بس که تو پروردگار من باشی»، گفت: اگر ما هر کاری که می کنیم در مسیر بندگی خداباشد کافی است برای ما و اگر در مسیر بندگی خدا نباشد هر چقدر هم موفق باشیم فایده ای ندارد. از خدای متعال می خواهیم این توفیق را به ما بدهد که نیت ما بندگی خدا باشد چرا که اگر بنده خدا باشیم کافی است و اگر بنده خدا نباشیم هیچ موفقیتی به کار نمی آید.
در ادامه وی از زحمات و تلاش های مهندس عبداله پور تشکر کرد و افزود: این شرکت از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که روزانه در شرایط عادی به۲ میلیون نفر خدمت رسانی می کند و کوچکترین مشکلی ممکن است در این شرکت تبدیل به بحران شود .
شفیعی با اشاره به اینکه مترو پر مخاطب ترین محل برای اتصال مدیریت شهری و شهروندان است، گفت: این فضا خیلی فرصت خوبی است برای خدمت در همه عرصه ها و هم می تواند رسانه باشد، هم می تواند محل عرضه خدمت باشد و به عنوان ویترین مدیریت شهری مطرح است.
او تصریح کرد: مهندس عبداله پور در این مدت کوتاه نشان داد بسیار فنی و لایق هستند و من خوشحالم در این مدت در خدمت ایشان بودم .
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مهندس عبداله پور نیز با سعه صدر از این تغییر استقبال کرد، از ایشان می خواهم در هیات مدیره حتما باشند تا از تخصص و توانایی هایشان استفاده کنیم.
شفیعی در ادامه از دکتر شایسته برای قبول کردن مسئولیت مدیرعاملی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تشکرکرد و افزود: با توجه به شناختی که از ایشان دارم توانایی شان بیش از این ها است و حضورشان در این شرکت برای ما قوت قلب است. 
او با اشاره به اینکه امروز درصحن شورا سوالی در خصوص تجارب مدیر عامل جدید شرکت بهره برداری متروی تهران پرسیده شد، گفت: در فضای رسانه ای که شکل می گیرد باید روشن گری کنیم و سعی کنیم افکار عمومی را توجیه کنیم .من وقتی پاسخ دادم تمامی دوستان قانع شدند.
شفیعی افزود: تخصص و تجاربی که ایشان در سیستم اداری کشور دارند بسیار بسیار ارزنده و فرصت بسیار مغتنمی است برای شرکت بهره برداری متروی تهران که بتوانیم تحولات مثبتی را در آینده کشور و این شرکت با حضور ایشان شاهد باشیم.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری خاطرنشان کرد: تیم جدید مدیریت شهری نیت شان کاملا خالصانه است و اهل اغراق و مجادله نیستند و برای خدمت آمده اند و هدفشان این است برای شهر و مردم کاری انجام دهند تا امیدوارتر شوند و فشاری که در جامعه شکل گرفته با خدماتی که دریافت می کنند، کاهش یابد.
در ادامه علی عبداله پور مدیرعامل سابق شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ضمن ابراز خوشحالی از حضورش در این جمع گفت: بهره برداری مترو جایگاه حساسی است چرا که روزانه با ۲ میلیون نفر و مسائل ریز و درشتی که هر روز شهر را به گونه ای درگیر می کند، رو به رو است. 
او با اشاره به اینکه به طور طبیعی کارکردن در چنین شرکتی همراهی و تلاش همه همکاران را که به لحاظ فکری نزدیک با مجموعه مدیریت شهری هستند می طلبد، تصریح کرد: تلاش من وتمامی همکارانم در مدتی که مسئولیت این شرکت را بر عهده داشتیم این بود که به نحو احسن بتوانیم رضایت خاطر مسافران را فراهم کنیم. او افزود: یکی از شایسته سالاری هایی که در این شرکت اتفاق افتاد تشکیل مجموعه ای از کارکنان و متخصصان بود که با کمبود قطعه، تکنولوژی را به دوش کشیدند و از ابتدای شروع کارشان در این مرکز تجربه زیادی دارند که می توانند خدمت رسانی را ادامه دهند و به نقاط بهتری برسانند و قطعا حضور شما می تواند مثمرثمر باشد و با تفکر جدید، دیدگاه جدید و تزریق یک روح و انگیزه به این شرکت، یک پله بالاتر برود.
مهدی شایسته اصل نیز در ابتدا ضمن تشکر از دکتر زاکانی بخاطر اعتمادی به جوانان داشتند، گفت: از دکتر شفیعی که خود ازمهندسان جوان و متخصص در زمینه حمل و نقل هستند نیز تشکر می کنم.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به دو جهت گیری کلی که مورد نظر شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک است، اشاره کرد و گفت: بحث اول شرایط نوسازی ناوگان است که دوستان با شرایط و موانعی که بوده زحمات زیادی کشیده اند و الحق و الانصاف به خوبی مدیریت کرده اند.
او افزود: بحث دوم پیگیری نواقص تحولی و نوآورانه است که در سوابق گذشته هم دغدغه من بوده است چرا که بحث جدی هوشمندی سازی و استفاده از صنایع هایتک بر اساس تغییر در خدمات مترو به مردم نجیب و شریف تهران است .
او با تاکید بر اینکه این امر با توجه به شرایط کاری و سلامت روحی و روانی جسمی کارکنان و مدیران خدوم مترو و افزایش احساس احترام و ارزشمندی در بین این عزیزان محقق نمی شود، گفت: بدون منابع انسانی شاد، دغدغه مند و مردم دوست خدمت رسانی به مردم کارسختی است و از شهروندان تهرانی انتظار می رود که با همه بزرگواری خود به ما کمک کنند تا در تحقق این هدف موفق شویم.

بر اساس این گزارش مهدی شایسته اصل دارای مدرک کارشناسی: مهندسی صنایع – برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها،کارشناسی ارشد : برنامه ریزی سیستم های اقتصادی،دکتری: دوره DBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است 
اهم فعالیت های اجرایی: 
-مشاور و مدیرکل دفترحوزه ریاست مجلس شورای اسلامی 
-مدیرکل برنامه ریزی ونظارت حوزه ریاست سازمان صداوسیما
-معاون طرح و برنامه وبودجه سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی
-رئیس دبیرخانه دائمی مدیریت جهادی- مرکز مطالعات و برنامه ریزی
-دبیرنخستین جشنواره شهید مدرس-گفتمان سازی مجلس تراز انقلاب اسلامی
- رئیس مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه
-مشاور و مدیرکل حوزه ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی
-کارشناس بررسی سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی 
-مجری طرح یکپارچه سازی و مانیتورینگ شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران- مدیرعامل شرکت پتروسازه پلاس
-نایب رئیس هیئت مدیره شرکت پیشران کسب و کار شریف-هلدینگ دانش بنیان

۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
کد خبر: 14756

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =