آتش سوزی در مجتمع تجاری ۶ طبقه در تجریش

ملکی جزیات حادثه آتش سوزی را در ساختمان تجاری در تجریش تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار شهر جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در تشریح جزییات آتش سوزی در ساختمان تجاری واقع در تجریش گفت: ساعت ۳۶ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه ۳ آذرماه یک مورد آتش سوزی در ساختمان تجاری واقع در تجریش به سامانه ۱۲۵ گزارش داده می شود که ۴ ایستگاه آتش نشانی متشکل از ۲ گروه حریق و ۲ گروه نجات و همچنین خودرو حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام می شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: محل حادثه یک ساختمان ۶ طبقه تجاری با یک طبقه منفی بود که در طبقه منفی یک قسمت داکت سیم کشی ها دچار آتش سوزی شده بود و سیم های برق به دلیل روکش های پلاستیکی و عایق هایی که دارند دود غلیظ و بسیار سیاهی از خود متصاعد می‌کنند .

ملکی با بیان این مطلب که دود از طریق رایزرها به طبقات فوقانی نفوذ کرده بود گفت: بیشتر مغازه های ساختمان تعطیل بود اما در طبقه فوقانی ساختمان غذاخوری فعال بود و چند نفر نیز در آن حضور داشتند و قبل رسیدن نیروهای آتش نشانی این افراد سعی داشتند با خاموش کننده های دستی آتش را اطفاء کنند که زیاد موفق نبودند.

او بیان کرد: آتش نشانان هم زمان با اطفاء آتش و خارج کردن دود ۱۰ نفر از افرادی که طبقه ها مشغول خارج شدن بودند با استفاده از نردبان هیدرولیکی و بااحتیاط کامل به سطح زمین منتقل شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود:در این حادثه مصدومیت و تلفات جانی نداشتیم و آتش نشانان خیلی زود آتش را مهار کردند و اتش نشانان  وارد مرحله ایمن سازی و لکه گیری شدند.

ملکی ادامه داد: این مرکز تجاری در گذشته نیز در چند نوبت از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی مورد بازدید قرار گرفته بود و طبیعی است اینگونه مراکز تجمعی باید تجهیزات ایمنی خیلی حساس داشته باشد.

۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 14769

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =