۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 14776

تسریع در ایمن سازی ساختمان های ناایمن در منطقه ۱۱

شناسایی ۱۱ ساختمان ناایمن در منطقه ۱۱
تسریع در ایمن سازی ساختمان های ناایمن در منطقه ۱۱

سردار دینی معاون عمرانی قرار گاه ثارالله روز گذشته با حضور در شهرداری منطقه ۱۱ ضمن بررسی وضعیت ساختمان های ناایمن مرکز شهر تهران، بر عملیاتی کردن برنامه ها برای امنیت جان و مال شهروندان تأکید کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نشست بررسی ساختمان های ناایمن در بخش مرکزی شهر تهران روز گذشته با حضور سردار دینی معاون عمرانی قرار گاه ثارالله، شهردار و جمعی از معاونین و مدیران منطقه ۱۱ و مدیران سازمان آتش نشانی برگزار و طی آن اقدامات انجام شده برای رفع نواقص و تأمین ایمنی این ساختمان ها مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست سردار دینی با تأکید بر عملیاتی شدن اقدامات لازم برای ایمن سازی ساختمان های ناایمن، گفت: برای ایمن سازی ساختمان های ناایمن شناسایی شده، زمان بندی، تعیین اولویت و شاخص بندی متناسب با اهمیت ضریب طبق چک لیست های مربوطه حائز اهمیت است.

معاون عمرانی قرار گاه ثارالله با اشاره به شناسایی ۱۱ ساختمان ناایمن مهم در محدوده منطقه ۱۱ افزود: دو مورد از این ساختمان ها شامل ساختمان آلومینیوم و پاساژ علاء الدین با بیشترین مراجعه کننده حساسیت بیشتری دارند و لازم است موارد ایمنی در سازه، ایمنی آتش نشانی، ارائه آموزش به ذی نفعان و اخذ تأییدیه های ایمنی در آن ها با جدیت انجام شود.

او همچنین با بیان اهمیت پیش گیری از اتفاقات ناگوار، بر انجام مجموعه ای از اقدامات توسط کارگروه های تعیین شده تأکید کرد و ادامه داد: در ساختمان هایی که دارای ریسک بالایی هستند؛ پیشرفت کار مهم است و مواردی که مالک آن ها اشخاص حقوقی یا سازمان ها هستند؛ پیگیری قانونی انجام خواهد شد.

سردار دینی بیان کرد: مهم ترین موضوع در بحث ساختمان های نا ایمن تأمین امنیت است و به همین دلیل ما بر اساس قانون از تمام دستگاه ها مطالبه گری خواهیم داشت تا با هم افزایی و پیگیری تکلیف این ساختمان ها مشخص شود.

همچنین علیرضا باقری رییس اداره ساماندهی شهرداری منطقه ۱۱ با اشاره به تهیه شناسنامه از ساختمان های نا ایمن در این منطقه و ابلاغ دستورالعمل ایمنی به مالکین ۱۲۷۵ ساختمان گفت: ۱۱ ساختمان نا ایمن دارای اولویت شناسایی شده اند که دو مورد آن ها شامل ساختمان آلومینیوم و پاساژ علاء الدین به دلیل حضور عده زیادی از مراجعین و ذی نفعان و کارکنان، همچنین مشکلات متعدد سازه ای و الزامات ایمن سازی دارای حساسیت بیشتری هستند.

باقری افزود: ساختمان های آلومینیوم، پاساژ علاء الدین، پاساژ شانزه لیزه، پاساژ مهستان، ساختمان ۲۰۱، ساختمان افرا، اقاقیا، گاراژ امید، مرکز تجاری دانشگاه، پاساژ آزاد و افراسیابی از مهم ترین ساختمان های نا ایمن در محدوده منطقه ۱۱ هستند که اقدامات لازم از طرف ذی نفعان، مالکین و شهرداری منطقه در حال انجام است و بسیاری از موارد رفع و برخی نیز از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

او با اشاره به این که بخش شمالی این منطقه با شناسایی ۷ مورد بیشترین ساختمان های نا ایمن منطقه را در خود دارد؛ به اهمیت آموزش برای آمادگی مواجهه با بحران های احتمالی پرداخت و افزود: تاکنون بیش از ۸ هزار نفر ساعت آموزش  به ذی نفعان و کارکنان ارائه شده است و با برگزاری جلسات کمیته ایمنی با مالکین و نیز بازدیدهای مستمرو اقدامات حقوقی، موضوعات فنی و سازه ای و اجرای دستورالعمل های ایمنی در حال انجام است.

باقری یادآور شد : پاساژ علاء الدین به عنوان مهم ترین مرکز خرید و فروش موبایل و تجهیزات جانبی روزانه جمعیت شناور غیرقابل کنترلی دارد که لزوم ایمنی ساختمان را دارای حساسیت ویژه ای کرده است. این ساختمان پیش از این فاقد هر گونه تجهیزات ایمنی بود و اکنون سیستم اعلام و اطفای حریق، تأمین ایمنی پارکینگ و آسانسورها انجام شده است.

به گفته باقری ایمن سازی ساختمان آلومینیوم نیز به دلیل حضور جمعیت زیاد با کندی در حال انجام است. هر چند که اقدامات اطفای حریق، پاور آسانسور سیم کشی ها و ذخیره آب انجام شده و مسیر به سمت ایمنی است.

۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 14776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =